برترین‌های معرفی کتاب در فضای مجازی شناخته شدند

شش عضو کودک و نوجوان کانون پرورش فکری استان سمنان در مسابقه «معرفی کتاب در فضای مجازی» برگزیده شدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان از معرفی شش عضو کودک و نوجوان برگزیده در بخش معرفی کتاب در فضای مجازی در راستای شیوه‌نامه کتاب‌خوانی خبر داد و گفت: بر اساس این شیوه‌نامه، اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری در زمان تعیین‌شده فرصت داشتند تا با ساخت فیلم‌های کوتاه ۳ تا ۵ دقیقه‌ای و بارگذاری آن در فضای مجازی به معرفی کتاب بپردازند.

جمال در ادامه افزود: بیش از ۵۰۰ عضو کودک و نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان در این مسابقه شرکت کردند و به معرفی کتاب‌های مناسب پرداختند که از این بین، تعداد ۸۰ اثر به مرحله‌ی استانی راه یافت و پس از داوری نهایی، ۶ اثر انتخاب و به‌عنوان برگزیده معرفی شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان، اظهار داشت: معرفی کتاب، یکی از فعالیت‌هایی است که نقش بسزایی در علاقمندی کودکان و نوجوانان به مطالعه و تقویت مهارت خواندن دارد.

وی، انتخاب مناسب کتاب، مطالعه عمیق و درک درست از محتوا، بالابردن اعتماد به نفس اعضا، تقویت روحیه سخنوری و... را از محاسن برگزاری این فعالیت دانست و بر نقش مؤثر مربی و هدایت و نظارت او هنگام اجرا و پرورش مهارت خواندن، تأثیرات روانی و آموزش آن تأکید کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان، معرفی کتاب با کلام شیوا و بیان رسا، استفاده از ابزار و شیوه‌های رایج در مراکز فرهنگی‌هنری را از ملاک‌های داوری این مسابقه، عنوان و خاطرنشان کرد: توسعه و ترویج کتاب‌خوانی و اجرای برنامه‌های کتاب‌محور در مراکز فرهنگی‌هنری همواره مورد توجه مسئولان و برنامه‌ریزان کانون پرورش فکری بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

جمال، ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در میان کودکان و نوجوانان، تقویت مهارت خواندن، توسعه و تعمیق فعالیت‌های کتاب‌خوانی، تقویت و تحکیم انگیزه‌های درونی کودکان و نوجوانان در فرآیند خواندن مانند لذت بردن، کنجکاوی، پرسش‌گری و... را از اهداف این مسابقه برشمرد و گفت: مهارت خواندن یکی از شاخص‌های اساسی در تسهیل یادگیری است و کودکان و نوجوانان را یاری می‌دهد تا بهتر اندیشیدن و بهتر زیستن را بیاموزند.

وی در پایان تصریح کرد: ریحانه پرهیزگار عضو مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری مهدی‌شهر، پریسا سبحانی عضو مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سرخه، آیدا کریمی عضو مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری بیارجمند، فاطمه پیرا عضو مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری میامی، مبین کرکانی عضو مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری دامغان و هستی دانایی عضو مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان، برترین‌های مسابقه «معرفی کتاب در فضای مجازی» معرفی شدند و از آنها در هفته‌ی پژوهش تجلیل می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =