مطالعه کردن اولین گام نویسندگی است

عباس تربن، شاعر کودک و نوجوان در نشست ادبی دو پنجره‌ی کانون استان کردستان مهم‌ترین گام نویسندگی را مطالعه کردن دانست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل، این شاعر کودک و نوجوان در نشست نقد و بررسی کتاب «عشق‌های لنگه به لنگه» به ایده‌های تازه برای نوشتن اشاره کرد و به اعضای کانون استان کردستان پیشنهاد داد: باید همه چیز را متفاوت تجربه و لمس کنند، متفاوت زندگی کنند تا بتوانند متفاوت بنویسند.

او در ادامه خطاب به اعضا گفت: یک دفترچه همیشه به همراه داشته باشید تا ایده‌ها و سوژه‌هایی که به ذهن‌تان می‌رسد را یادداشت کنید.

وی برگزاری این نشست‌ها را تاثیر گذار و راهی برای انس گرفتن کودکان و نوجوانان با کتاب و کتاب‌خوانی دانست.

در ادامه‌ی این نشست اعضاء کانون علاوه بر شعرخوانی از کتاب «عشق‌های لنگه به لنگه»، به خواندن شعرهای گروهی خود نیز پرداختند.

در ادامه‌ سهیلا شیخی، مدیرکل کانون استان کردستان، ارتباط نزدیک نویسندگان و شاعران با مخاطب‌ها از برجسته‌ترین هدف‌های برگزاری نشست‌های دو پنجره عنوان کرد.

به گفته‌ی وی این دیدارها برای کودکان و نوجوانان فرصت‌هایی را ایجاد می‌کند تا خواسته‌ها، نیازها، نظرها و پیشنهادهای خود را به پدیدآورندگان ادبیات کودکان و نوجوانان انتقال دهند.

در پایان این نشست طوماری گروهی به یاد کودکان و نوجوانان زلزله‌زده‌ی کرمانشاه از سوی عباس تربن و میهمانان حاضر در برنامه نوشته شد.

یادبود این نشست که با امضای عباس تربن بر قایق‌های کاغذی همراه بود به بچه‌ها داده شد و یک عکس یادگاری پایان بخش برنامه دو پنجره بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =