دست‌های کودکان نابینا کتاب‌های بریل کانون را لمس می‌کند

انتشار 23 عنوان از کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به خط بریل، امکان مطالعه خواندنی‌های مناسب را برای مخاطبان نابینا فراهم می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این آثار ساعت 10 صبح روز دوشنبه 13 آذر، به مناسبت روز جهانی معلولان و در قالب 10 عنوان کتاب کودک و نوجوان به خط بریل رونمایی می‌شود و در اختیار کودکان و نوجوانان نابینا قرار می‌گیرد.

سابقه انتشار کتاب‌های بریل از سوی کانون به 14 سال پیش یعنی سال 1382 باز می‌گردد که کانون با چاپ 16 عنوان کتاب، کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه را نیز در شمار مخاطبان کتاب‌های خود قرار داد.

از آن تاریخ تاکنون 147 عنوان کتاب بریل از سوی کانون منتشر شده بود که با رونمایی از 10 عنوان جدید، تعداد این آثار به 157 می‌رسد.

بر اساس این خبر، «جزیره بی‌تربیت‌ها 2»، «من معذرت نمی‌خواهم»، «پرواز کن پرواز»، «دعاهایی برای صلح جهانی»، «شاهنامه آخرش خوش است»، «سورنا»، «مجموعه 6 جلدی هندسه‌ی عصر حجری»، «یخی که عاشق خورشید شد»، «خزان برگک»، «وای اگر دم داشتم»، «دانه و هندوانه»، «افسانه تیرانداز جوان»، «تخم‌مرغ شانسی»، «یک دوست تازه»، «پیرمرد و پیرزن»، «بود و بود و بود 1 و 2» عنوان‌های این آثارند که پیش‌تر از سوی انتشارات کانون منتشر شده‌اند و هم‌اینک در قالب 10 جلد کتاب بریل عرضه می‌شوند.

این رونمایی با حضور نویسندگان، تصویرگران، کارشناسان و مربیان برگزار می شود و حضور علاقه‌مندان در آن بدون مانع است.

کانون این آثار را علاوه بر عرضه در مراکز فروش محصولات فرهنگی، در تمامی مراکز فرهنگی هنری خود به ویژه 39 مرکز فراگیر - که در آن کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه حضور دارند – ارایه می‌کند.

این مراسم ساعت 10 صبح در سالن کنفرانس شماره یک مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

روز 12 آذر از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی معلولان نام‌گذاری شده است و همه کشورهای جهان به این مناسبت برنامه‌هایی را برای ارتقا و رشد اذهان عمومی درباره مسایل مربوط به معلولیت‌های مختلف؛ و افزایش آگاهی‌ها در این زمینه تدارک می‌بینند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =