کانون، توسعه‌گرا و تحول‌آفرین است

فرماندار شهرستان بندرانزلی با اشاره به اثربخشی فعالیت‌های کانون پرورش فکری درحوزه‌ی فرهنگ، بر ضرورت حمایت از نگاه تحول‌آفرین و برنامه‌های توسعه‌گرایانه آن تاکیدکرد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، میرشمس مومنی زاده طی دیدار با مدیرکل کانون استان گیلان که به منظور نیازسنجی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های شهرستان درجهت توسعه‌ی فعالیت‌های فرهنگی صورت‌گرفت، اظهارداشت: به کارفرهنگی در تمامی سطوح و طبقات اعتقاد داریم و در این مسیر از فعالیت‌های هدف‌مند کانون پرورش فکری حمایت می کنیم.

فرماندار شهرستان فومن برهمین اساس آگاه‌سازی و ارتقای توان‌مندی‌های نسل کودک و نوجوان را لازمه‌ی توسعه‌ی همه‌جانبه عنوان‌کرد و گفت: درجامعه اسلامی چنان‌چه بخواهیم برای پرورش حس دینی و انتقال آموزه‌های متناسب با موازین اسلامی تلاش‌ کنیم، می بایست آینده‌سازان را به عنوان نخستین اولویت مد نظر قراردهیم .

وی در همین زمینه اضافه‌کرد: شخصیت هرانسان در کودکی و نوجوانی شکل می گیرد و از این رو می بایست با توجه ویژه به نیازهای این نسل برنامه‌ریزی کرده و در جهت پایدارسازی آموزش‌ها در جامعه گام‌برداریم.   

تاکید براهمیت، به‌سازی فضاهای آموزشی و هم‌چنین ضرورت تجهیز مراکز فرهنگی هنری از دیگر محورهای سخنان مومنی زاده طی این نشست بود و وی ضمن ابراز علاقه‌مندی به حضور در فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری کانون شماره 1 و 2 بندرانزلی، از افزایش همکاری‌های متقابل استقبال‌کرد.

مدیرکل کانون استان گیلان نیز طی این دیدار که درمحل فرماندار شهرستان بندرانزلی صورت‌گرفت، ضمن قدردانی از نگاه ویژه ‌فرماندار به حوزه‌ فرهنگ گفت: توسعه‌ی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، نیازمند توسعه فرهنگی است و در این میان هم‌گرایی و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی می تواند تاثیرگذار باشد.

اسفندیار ضیائی درادامه، پیشینه و جایگاه کانون درمیان خانواده‌ها را مورد توجه قرار داد و با بیان این‌که اعتماد مردم اساس هرفعالیت‌ فرهنگی است، تصریح‌کرد: چنان‌چه این باور، همراهی افزون‌تر دستگاه‌های اجرایی را به دنبال داشته‌باشد، درتحقق اهداف فرهنگی اثربخش‌خواهد بود.

اشاره به  نقش امنیت حاکم برجامعه درپیش‌برد برنامه‌های فرهنگی و هم‌چنین ضرورت برنامه‌محوری، دیگر بخش‌سخنان ضیائی محسوب‌می‌شد و وی با مهم‌توصیف‌کردن معرفی هرچه بیشتر کانون به جامعه افزود: تشکیل کمیته کودک و نوجوان در شهرستان‌ها نیز ازجمله برنامه‌های ثمربخشی است که می تواند به تحقق اهداف کمک کند.

اشاره به ظرفیت‌های گسترده کانون و هم‌چنین گستره‌ی فعالیت‌های این مجموعه‌ی فرهنگی ازدیگر محورهای سخنان اسفندیارضیائی بود و وی با مهم ارزیابی‌کردن افزایش‌ فضاهای آموزشی، تجهیز و به‌سازی مراکز فرهنگی هنری گفت: این امربه یقین در ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌های کانون تاثیرگذارخواهدبود.

بنابراین گزارش، درادامه این نشست که صبح امروز و با همراهی مسوولان دو دستگاه صورت‌گرفت، حاضران       به بیان‌ دیدگاه‌ها خود در جهت هم‌افزایی و هم‌گرایی افزون‌تر پرداختند.

بازدید مسوولان کانون از مرکز فرهنگی هنری شماره 1 کانون بندرانزلی و هم‌چنین حضور در غرفه دست‌آوردهای اعضا و مربیان کانون شماره 2 این شهرستان در نمایشگاه هفته پژوهش و فن‌آوری، بخش پایانی برنامه‌های این روز به شمار می‌رفت. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =