گرامی داشت روز جهانی توان یابان در مرکز فراگیر مجتمع کانون کرج

مرکز فراگیر مجتمع کرج در مراسمی با همکاری مدرسه استثنایی پارسی اربابی فرد برنامه های ویژه ای را برای کودکان اجرا کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل  کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز، در این آیین

عباس کشاورز، رییس اداره ی آموزش و پرورش استثنایی استان البرز در سخنانی هدف از گرامی داشت روز جهانی توان یابان را آشنایی مردم سراسر دنیا با این عزیران و توانمندی های آنان عنوان کرده و گفت: ما به استعداد ها و قابلیت های این عزیزان ایمان داریم و باید خود آن ها در مرحله ی اول خودشان و توانمندی ها یشان را باور داشته و به جای ضعفی که دارند بر نقاط قوتشان تکیه کنند، وی افزود در مرحله ی بعد خانواده های این عزیزان وظیفه ی سنگینی دارند و نباید با دیده ی ترحم به آن ها بنگرند بلکه باید استعداد ها و توانمندی هایشان را شناخته و معلولان را در جهت پرورش آن استعداد راهنمایی کننند، در مرحله ی آخر نیز تغییر نگرش جامعه به دنیای توان یایان نیاز است و باید جامعه توانمندی های آنان را جدی گرفته و در بخش های مناسب استفاده کند.

تشریح طرح حمایتی سی 490 مربوط به پرداخت کمک هزینه های مشاوره و گفتار درمانی و... به معلولان پایان بخش سخنان این مسوول یود.

سرهنگ صفی خانی از مسوولین معاونت پیشگیری نیروی انتظامی استان نیز در سخنانی ضمن تبریک این روز به توان یابان و خادمان آن ها بر حمایت همه جانبه ی نیروی انتظامی استان از این عزیزان و خانواده هایشان تاکید کرد.

اجرای موسیقی ، اجرای نمایش توسط گروه نمایشی فانوس خیال، تجلیل از زحمت کشان مدرسه پارسی اربابی فرد ، اهدا جوایز توسط خیرین و  برگزاری مسابقه ی طناب کشی از جمله برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

گفتنی است این همایش، روز سه شنبه 13 آذر 96 با حضور جمعی از مسوولین استانی ، مدیر و پرسنل و دانش آموزان مقطع ابتدایی مدرسه پارسی اربابی فرد ، معاون فرهنگی کانون و مسوول مرکز فراگیر کانون در سالن همایش های این مرکز برگزار شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =