هنر، یک امر ضروری برای زیستن است

زندگی روزمره امروزی جدا از نشانه‌های زیبای هنری نیست، شناخت دقیق زیبایی‌ها به زندگی انسان معنا می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون خراسان جنوبی با حضور در گردهم‌آیی مربیان هنری با بیان این مطلب گفت: مربیان هنری در سطح مراکز فرهنگی هنری کانون  با تقویت حس زیبایی شناسی در اعضا، زیبایی‌های محیط پیرامون زندگی را برای این عزیزان آشکار می‌کنند و تقویت این نگاه هنری در رشد و شکوفایی استعدادها و ذوق هنری کودکان و نوجوانان بسیار تأثیرگذار است.

حمیدی اضافه کرد: نگاه هنری داشتن در زندگی یک امر مهم و ضروری برای زیستن است و شناخت زیبایی‌های محیط پیرامون، زندگی را در نگاه کوچک و بزرگ معنا می‌بخشد.

مدیر کل کانون خراسان جنوبی با قدردانی از زحمات مربیان هنری در سطح مراکز کانون استان ، گفت: موفقیت اعضای کانون در سطح مسابقات کشوری و بین‌المللی نتیجه تلاش صادقانه و دلسوزی مربیانی است که با تشویق اعضا به حضور فعال در عرصه هنر به افکار آنان زیبایی می‌بخشند و تحسین جهانی را برای این عزیزان به ارمغان می‌آورند.

در ادامه مربیان هنری در کارگاه آموزشی « خلاقیت در کاربرد تکنیک‌های هنری» با حضور غلام‌رضا بی باک از اساتید دانشگاه هنر بیرجند شرکت کردند و با تکنیک‌های خلاق و تازه دردنیای هنر نقاشی آشنا شدند.

 تعریف ساختار و تکنیک در نقاشی، آشنایی با تفاوت‌های تصویرسازی و نقاشی، تکنیک فتوکلاژ و مونتاژ از دیگر مباحث نظری و عملی این کارگاه آموزشی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ادامه از مربیان هنری کانون استان با اهدای لوح، هدیه و کتاب قدردانی شد.

هم‌چنین درحاشیه این گردهمآیی  نمایشگاهی از 20  پوستر طراحی شده توسط اعضای مراکز فرهنگی هنری سه گانه بیرجند در اولین کارگاه آموزشی طراحی پوستر با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی برپا شد.

به گفته محدثه  تقدیری کارشناس هنری کانون استان، گردهم‌آیی مربیان هنری (هشتم آذر ماه 96 در بیرجند ) به منظور نقد و بررسی فعالیت‌های انجام شده در کارگاه‌های هنری و ارایه گزارشی از چگونگی اجرای شیوه‌های خلاق مربیان هنری در سطح مراکز برگزار شد.

معرفی کتاب‌های هنری به منظور استفاده از راهبردها و تکنیک‌های خلاق در جهت ارتقای دانش نظری و عملی اعضا در کارگاه‌های مختلف هنری از دیگر بخش‌های این گردهم‌آیی یک روزه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =