کانون مرکز تخصصی آموزش غیررسمی کودکان است

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به عنوان تنها مرکز تخصصی آموزش‌های غیررسمی کودکان دانست که تمام آموزش‌های این حوزه کودکان باید زیر نظر آن انجام شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مظفر الوندی در حاشیه بازدید از کانون استان خراسان شمالی با تاکید بر این موضوع گفت: به نظر ما باید تمام آموزش‌های تخصصی حوزه کودکان زیر نظر کانون انجام شود و دیگر مراکز آموزشی در این حوزه نیز از کانون مجوز فعالیت دریافت کنند.

وی با بیان این‌که باید آیین‌ نامه‌ای در کشور تصویب شود تا نهادها برای آموزش کودکان، مجوزهای لازم و تخصصی را از کانون دریافت کنند، افزود: مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مرجع‌هایی هستند که از بروز آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کنند.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در نشست با مدیرکل کانون استان خراسان شمالی با اشاره به این که کودکان و نوجوانان سرمایه‌های کشور هستند، یادآور شد باید تلاش کنیم از ظرفیت موجود در کانون نهایت بهره را ببریم و از تشکیلات موازی پرهیز کنیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اتفاقی که در چند سال اخیر رخ ‌داده این است که کانون خود را معرفی کرده و حضوری گسترده در بین مخاطبان پیدا کرده است و در حال حاضر مردم کانون را بهتر می‌شناسند و به برنامه‌های آن اعتماد دارند.

الوندی با بیان این‌که استان خراسان شمالی باید به ارایه تحلیلی از وضعیت حوزه کودکان و نوجوانان خود بپردازد، تصریح کرد: باید در این مسیر از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد و خیران نیز بیشتر استفاده شود.

وی همچنین با اشاره به آغاز رسمی کنوانسیون حقوق کودک در خراسان شمالی اظهار داشت: کنوانسیون حقوق کودک به عنوان یک سند بین‌المللی پذیرفته شده است و همه کشورها به این کنوانسیون پیوسته‌اند.

الوندی با بیان این‌که نباید برای اقدام‌های انجام شده سر کودکان منت گذاشت، گفت: باید با جان و دل در این حوزه کار کرد تا این قشر جامعه مورد توجه بیش‌تری قرار گیرند.

او با بیان این‌که 20 حق در کنوانسیون کودکان تدوین شده است، اظهار کرد: بر اساس چشم‌انداز ایران ۱۴۰۴ کشور ایران کشوری توسعه یافته است که باید حفظ کرامت و حقوق مردم آن رعایت شده باشد و در این چشم‌انداز برخورداری از سلامت، تامین اجتماعی کامل، توزیع مناسب امکانات، دور بودن از فقر و فساد و تبعیض، رفاه و امنیت غذایی، از حقوق کودکان نامبرده شده است.

الوندی با اشاره به‌این که ۱۶ وزارتخانه عضو مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک هستند، اضافه کرد: در استان‌ها نیز باید نمایندگانی از سازمان‌های مردم‌نهاد، قوه قضائیه و مجلس در این بخش حضور داشته باشند.

وی با بیان‌این که مفاد کنوانسیون حقوق کودک در سال ۱۳۷۲ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، افزود: برنامه ۱۰ ساله به کمک دستگاه‌ها نوشته شده که در آن درباره همه حقوق کودک بحث شده است و با عنوان برنامه عمل مشترک باید با همدلی و همیاری و همگرایی دستگاه‌ها پی‌گیری شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =