کد خبر: 275252
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶
کتاب‌کار طرح «کانون مدرسه» تدوین شد

معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به منظور بهره‌گیری بیشتر از شیوه‌های آموزشی پویا و افزایش کیفیت برنامه‌های اجرایی، کتاب‌کار طرح «کانون مدرسه» را تدوین کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، با توجه به آغاز فرآیند اجرایی طرح «کانون مدرسه» در سال تحصیلی جدید کتاب‌کارهای آن در پنج پایه تحصیلی دوم تا ششم ابتدایی تدوین و به مراکز فرهنگی‌هنری مجری طرح در سراسر کشور ارسال شد.

طرح کانون مدرسه در سند چشم‌انداز 10 ساله‌ی کانون به عنوان برنامه‌ای رو به توسعه در تلاش است تا با استفاده از شیوه‌های جذاب، لذت یادگیری را در دانش‌آموزان و اعضای مراکز فرهنگی‌هنری کانون افزایش دهد و با اجرای فعالیت‌های تعاملی روحیه پرسش‌گری و قدرت تفکر را در بچه‌ها تقویت کند.

توجه به ویژگی‌های رشد و پرورش فکری و نیازهای کودکان از جمله نکات حایز اهمیت در اجرای این طرح عنوان شده است.

دانش‌آموزان ابتدایی در قالب این طرح ساعات‌هایی از آموزش رسمی خود را در مراکز کانون می‌گذرانند و مربیان کانون نیز سرفصل‌هایی از کتاب‌های درسی آنان را با شیوه‌های جذاب هنری و ادبی رایج در این مراکز به آنان ارایه می‌کنند.

بر اساس این گزارش در تدوین کتاب‌کارها جمعی از کارشناسان و مربیان کانون به همراه معلمان آموزش و پرورش در قالب کارگروهی مشارکت داشته‌اند و تلاش شده با ارایه الگوهای مناسب برمبنای روش یادگیری تعاملی و رعایت اصول نظام تربیتی در  هشت جلسه بر اساس الگوی‌های تجویزی و نیمه تجویزی اجرا شود.

بر همین اساس در الگوی طرح درس تجویزی برای هر یک از جلسه‌های اول تا هشتم با توجه به مفاهیم کلیدی و محوری در کتاب‌های درسی برخی فعالیت‌ها پیشنهاد شده تا مربیان با توجه به علاقه، توان و نیاز دانش‌آموزان و امکانات مراکز آن را انتخاب و اجرا کنند.

هم‌چنین در الگوی طرح درس نیمه تجویزی، مربیان می‌توانند با بهره‌گیری از ایده‌ها و خلاقیت‌های خود در چارچوب‌های تعیین شده فعالیت‌ها را به دانش‌آموزان ارایه کنند و مربی می‌تواند با در نظر گرفتن هدف و مفاهیم کلیدی و محوری مشخص شده فعالیت‌های خود را طراحی و اجرا کنند.

گفتنی است محتوای کتاب‌کارها از دو طریق مجازی(FTP) و ارسال کتاب‌های به چاپ رسیده در اختیار مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =