اکران فیلم‌های کودک را کانون برعهده بگیرد

به عقیده‌ی محمدعلی طالبی فعالیت سینمای کانون باید به سمتی پیش برود که این نهاد پخش و توزیع و اکران تمامی فیلم‌های کودک و نوجوان را بر عهده بگیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کارگردان فیلم «پایان رویاها» از اکران این اثر در ۷۹ سالن سینمایی کانون در سراسر کشور استقبال کرد و آن را مقدمه‌ای برای تعامل بیشتر خانواده‌ها با فرزندان‌شان خواند.

طالبی گفت: «اکران فیلم‌های کانونی در سینماهای مراکز اقدام مثبتی است که سبب می‌شود گنجینه‌ی بهترین آثار سینمایی این حوزه از سوی کودکان و نوجوانان دیده شود. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از گذشته تاکنون مرکزی با کارنامه‌ی درخشانی بوده است و از طریق رسانه‌ی سینما می‌تواند تاثیرهای زیادی بر جامعه بگذارد. اما این مهم چطور تحقق پیدا می‌کند؟ از طریق مدیریت در جذب دانش‌آموزان و خانواده‌ها.»

این هنرمند افزود: «به نظرم اکران در سینماهای کانون و به وجود آمدن فضایی برای اکران آثار علاوه بر درآمدزایی که می‌تواند فروش بلیت عمومی در سینما تیکت باشد، گام مهمی است در تعامل خانواده با فرزندان‌شان. خانواده‌ها دوست دارند فضایی برای این تعامل وجود داشته باشد و ارتباط با فرزندانشان را از سر بگیرند. به همین دلیل علاوه بر اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون می‌توان عموم کودکان و نوجوانان و والدین آن‌ها را با سینما آشتی داد.»

طالبی که پیش‌تر در گفت‌وگویی، سینماهای کانون را با سینمای هنر و تجربه مقایسه کرده بود، تاکید کرد: «جریان اکران‌ها می‌تواند به سمتی پیش برود که حوزه‌ی جدیدی شکل بگیرد. در این میان می‌توان از تیزرهای تلویزیونی و بیل‌بورد برای آگاهی‌رسانی به عموم بهره برد. من گمان می‌کنم انجمن‌ها و نهادهای زیادی مشتاق تعامل با کانون‌اند اما از امکانات آن ناآگاهند.»

کارگردان فیلم «کیسه برنج» با بیان این‌که هدف ساخت یک فیلم رساندن آن به دست مخاطب است، افزود: «به نظرم کانون پرورش فکری باید درهای خود را به روی عموم مردم باز کند و این مخاطبان می‌توانند مردم دیگر کشورها باشند. بسیار دیده شده که فیلم‌های متوسط اکران‌های عمومی در اروپا و کانادا داشته‌اند، این درحالی است که کانون گنجینه‌ی فراوانی در دست دارد.»

طالبی یادآوری شد: «پخش و مارکت‌های جهانی زمانی اتفاق می‌افتد که کانون کمی از نقش تولید کننده فاصله بگیرد و بیش‌تر نقش توزیع کننده را بر عهده بگیرد تا هنرمندان بدانند فضایی برای بروز و ظهور داشته باشند و کارگردان‌ها بدانند سالن‌هایی وجود دارد تا آثار آنان را به نمایش بگذارد. همان‌طور که هم‌اینک پایان رویاها برای تمام کودکان و نوجوانان کشور به نمایش در آمده و در جاهای دور نیز مخاطبان فرصت تماشای این اثر را به دست آورده‌اند.»

گفتنی است «پایان رویاها» از 11 آذر در سراسر کشور به نمایش در آمده و اکران آن تا ماه آینده ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =