عضو ارشد کانون گلستان در بخش آزاد جشنواره منطقه‌ای شایسته تقدیر شناخته شد

عضو فعال و ارشد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان در بخش منطقه‌ای بیستمین جشنواره قصه‌گویی کشور شایسته تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، جشنواره بین المللی قصه‌گویی کانون هرساله در حالی برگزار می شود که شرکت‌کنندگان مختلفی در بخش‌های کانونی، رضوی و آزاد در مراحل استانی، منطقه و بین المللی با هم به رقابت می‌پردازند.
بر این اساس در بیستمین سال این جشنواره و در مرحله منطقه ۵ کشوری که در استان سمنان برگزار شد، "علی‌رجبلو" قصه‌گوی استان گلستان و عضو فعال و ارشد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رامیان با قصه «یخی که عاشق خورشید شد» به عنوان شایسته تقدیر در بخش آزاد این جشنواره معرفی شد.
حسن دولت‌آبادی، محمد سیمزاری و مجید قناد هیئت داوران بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی حوزه‌ی پنج کشور پس از بررسی اجرای ۴۰ قصه در سه بخش کانونی، رضوی و آزاد از سوی قصه‌گویان استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران، گلستان، تهران، البرز و سمنان، برگزیدگان پایانی و شایسته تقدیر را معرفی کردند.
هم‌چنین هیئت داوران بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی حوزه‌ی پنج کشور ضمن ارج‌ نهادن به تلاش همه‌ی مربیان راه یافته به جشنواره، انتخاب قصه با محتوای مناسب کودک و نوجوان و نیز برخورداری از توانمندی‌های تکنیکی به‌عنوان نخستین ضرورت‌های قصه‌گویی، بهره‌گیری از راه و روش‌های قصه‌گویی ازجمله پرده‌خوانی، نقالی و نیز قصه‌گویی به سبک عاشق‌های آذربایجان و تأکید بر پرداختن به دیگرگونه‌های قصه، شناخت تفاوت قصه با نمایش‌های یک نفره همراه با امکانات صوتی و تصویری، تولید قصه‌های دینی، رضوی و عاشورایی با تحقیق مبتنی بر منابع موثق را از ملاک‌ها و معیارهای انتخاب قصه‌گویان برشمردند.

گفتنی است شهروزبائی مربی‌مسوول مرکز فرهنگی‌هنری گمیشان با قصه "اوزون‌برون" و سمیه‌رئوفی مربی فرهنگی کانون آق‌قلا با قصه "روباه دانا و آسیابان فقیر" در این جشنواره حضور داشتند. 
در این میان مدیرکل کانون پرورش فکری استان گلستان این موفقیت را ابتدا به علی‌رجبلو عضو توانمند و فعال مرکز فرهنگی‌هنری رامیان و سپس به تمامی مربیان و کارشناسان کانون گلستان تبریک گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =