جشن کودکان پناهنده در کانون تهران برگزار شد

جشنواره حمایت از کودکان پناهنده با شعار «بازی و شادی در سایه صلح و امنیت» روز 21 آذر 96 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون تهران برگزار شد.

 به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این برنامه که با مشارکت اداره‌کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری تهران و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برگزار شد مربیان کانون استان تهران به اجرای برنامه‌های شاد و آموزنده برای بیش از 250 کودک و نوجوان افغانی پرداختند.

میترا قدیمی معاون اداره‌کل اتباع و مهاجران خارجی استانداری تهران در این ویژه‌برنامه در سخنانی کوتاه گفت: در حال حاضر بیش از 270 هزار نفر از اتباع خارجی که با مجوز قانونی وارد کشور شده‌اند تحت حمایت و پوشش خدمات مختلف این اداره‌کل قرار دارند.

وی ضمن قدردانی از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کمیساریای سازمان ملل افزود: امیدواریم به‌زودی زمینه‌های لازم برای بازگشت این پناهندگان در سایه صلح، آرامش و امنیت به سرزمین مادرشان فراهم شود.

هم‌چنین ایرنیا کورنیاک نماینده‌ی کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان نیز در این برنامه گفت: همه‌ی ما روزی کودک بوده‌ایم و خاطرات زیادی از این دوران داریم و امروز اگر شما در این‌جا دور از سرزمین‌تان شاد هستید و لبخند بر لب دارید عوامل زیادی برای نشاندن این لبخند بر لبان شما تلاش و حمایت کرده‌اند که در راس آن‌ها دولت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که امروز میزبان شماست نیز یکی از سازمان‌های این کشور است.

وی افزود: به عنوان نماینده کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان از تلاش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره‌کل امور اتباع و مهاجران خارجی، موسسه ایلیا و انجمن امام علی‌(ع) که در برپایی این جشن همراهی و همکاری داشته‌اند قدردانی می‌کنم و امیدوارم این مشارکت‌ها در آینده نیز ادامه داشته باشد.

محمود سلیمانی مدیرکل کانون استان تهران نیز ضمن ابراز خرسندی از شادی کودکان پناهنده و حضور در این ویژه‌برنامه اظهار داشت: شادی و امنیت حق تمام انسان‌ها و کودکان است و امیدوارم این برنامه سرآغازی برای فعالیت‌های بیشتر در این حوزه باشد.

وی هم‌چنین از آمادگی کانون برای مشارکت و همکاری در اجرای بیشتر برنامه‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان اتباع خارجی خبر داد.

اجرای میان برنامه‌های نمایش‌های عروسکی موزیکال و شاد در زمینه‌ی معرفی اقوام مختلف ایران و افغانستان، قصه‌گویی، مسابقه، فعالیت هنری اُریگامی (کاغذ و تا) پخس نماهنگ‌های مختلف از فعالیت اتباع خارجی عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون تهران، اهدای جایزه و بسته‌های فرهنگی، پذیرایی و... از جمله برنامه‌های اجرایی این جشنواره بود.

مری معمر مشاور اسکان مجدد پناهندگان کمیساریای سازمان ملل در ایران، هومن مرندی مسوول امور حمایتی پناهندگان، محمدعلی شامانی مشاور مدیرعامل کانون و جمعی از مسوولان و کارشناسان سازمان‌های شرکت کننده نیز از دیگر مهمانان این جشن بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =