تکریم حاجیان‌زاده و معارفه فاضل نظری مدیرعامل کانون

آیین تکریم علیرضا حاجیان‌زاده و معارفه فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سیدمحمد بطحایی در این مراسم به صورت رسمی فاضل نظری مدیرعامل جدید کانون پرورش فکری را معرفی می‌کند، در عین حال از چهار سال خدمات علیرضا حاجیان‌زاده تجلیل می‌شود.

سابقه فعالیت کانون به سال ۱۳۴۴ برمی‌گردد و پیش از انقلاب یک مدیرعامل اداره کانون را بر عهده داشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ به ترتیب کمال خرازی، علیرضا زرین، محسن چینی‌فروشان، سیدصادق رضایی و علیرضا حاجیان‌زاده هر یک سال‌هایی این مسئولیت را بر دوش گرفتند و اکنون سکان اداره کانون به فاضل نظری معاون هنری سابق حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی سپرده شده است.

شاعر ۳۸ ساله و مدیرعامل جدید کانون متولد دهم شهریور ۱۳۵۸ در شهر خمین استان مرکزی است و دارای مدرک دکتری رشته مدیریت تولید و عملیات از دانشگاه شهید بهشتی و البته کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های معارف اسلامی و مدیریت از دانشگاه امام صادق(ع) است.

نظری از تیر ۱۳۹۴ عهده‌دار ریاست جشنواره‌ها و معاونت هنری حوزه هنری بود و پیش‌تر نیز سابقه‌ی ۱۰ سال ریاست حوزه هنری استان تهران، ریاست مرکز موسیقی حوزه، و عضویت در شورای عالی شعر سازمان صدا و سیما را در کارنامه اجرایی خود ثبت کرده است و از سال ۱۳۸۳ نیز به تدریس رشته مدیریت در دانشگاه‌های تهران می‌پردازد.

بر همین اساس، در حوزه سرایش غزل و انتشار آثار ادبی نیز از او آثاری مانند «گریه‌های امپراتور»، «اقلیت»، «آن‌ها»، «ضد» و «کتاب» نیز منتشر شده است همچنین سه مجموعه از مجموعه‌ شعرهای او از سوی انتشارات سوره مهر در یک بسته‌بندی جداگانه با عنوان «سه‌گانه‌ی شعریِ فاضل نظری» و هر پنج مجموعه در قالب «پنج دفتر» ارایه شده است.

دبیری سه دوره جشنواره بین‌المللی فیلم صد، دبیری علمی جشنواره بین‌المللی شعر فجر و عضویت در شورای علمی گروه ادبیات انقلاب اسلامی فرهنگستان زبان و ادب فارسی برخی از عنوان‌های شاخص ادبی، هنری و علمی فاضل نظری است.

کتاب اقلیت، مجموعه غزل‌های فاضل نظری در سال ۱۳۸۶ و در بیست و پنجمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی شایسته تقدیر شناخته شد.

از مدیرعامل جدید کانون به‌عنوان شاعری جریان‌ساز در دهه ۱۳۸۰، پرمخاطب‌ترین شاعر به انتخاب مردم در سال ۱۳۹۱ و یکی از پنج چهره‌ی شاخص هنر سال ۱۳۹۳ در ایران نام برده شده است که در روز هنر انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۹۴ اعلام و از او قدردانی شد.

آثار وی در سال‌های اخیر با استقبال گسترده مخاطبان جوان روبرو شده و در شمار پرمخاطب‌ترین آثار شعر قرار گرفته است.

مراسم رسمی معرفی نظری قرار است ساعت ۱۵ تا ۱۷ روز چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ در سینما تئاتر کانون واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی (وزرا سابق) برگزار شود.

حاجیان‌زاده در آذر سال ۱۳۹۲ از سوی علی‌اصغر فانی وزیر وقت آموزش و پرورش عهده‌دار این مسئولیت شد.

در چهار سال گذشته افزایش شمار مراکز فرهنگی هنری کانون به ۱۰۳۰ مرکز، توسعه مراکز فراگیر به منظور بهره‌مندی کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه در همه استان‌های کشور و افزایش شمار کتاب‌خانه‌های سیار روستایی از روی‌کردهای شاخص این دوره از مدیریت کانون بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =