فصل جدید مدیریت کانون با فاضل نظری

فاضل نظری شاعر و غزل‌سرای ایرانی با حکمی از سوی وزیر آموزش و پرورش به عنوان مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منصوب شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، سیدمحمد بطحایی در مراسمی که روز ۲۲ آذر ۱۳۹۶ در سینما تئاتر کانون پرورش فکری برگزار شد، سکان اداره‌ی این مجموعه با سابقه فرهنگی را به ابوالفضل (فاضل) نظری سپرد.

در بخشی از حکم انتصاب فاضل نظری آمده است: نظر به مراتب تعهد، شایستگی و تجربه‌های ارزشمد جناب‌عالی، با توجه به صورت‌جلسه ۱۹ آذر ۱۳۹۶ مجمع عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به موجب این ابلاغ به سمت مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان منصوب می‌شوید.

در این حکم از فاضل نظری خواسته شده است تا در برای تحقق اهدافی هم‌چون ایجاد امکانات لازم برای رشد و پرورش فکری و هنری کودکان و نوجوانان و کمک به شکوفایی استعدادهای‌شان براساس ارزش‌های نظام تعلیم و تربیت اسلامی و پیگیری طرح‌های کانون مدرسه و توسعه هرچه بیشتر فعالیت‌های کانون در سطح مدارس کشور اهتمام ویژه داشته باشد.

در بخش دیگری از این حکم به تأسیس مراکز عرضه کتاب و آموزش‌های فرهنگی و هنری مخصوص کودکان و نوجوانان در نقاط مختلف کشور، همکاری و هم‌فکری نزدیک با مدیران آموزش و پرورش در سطوح مختلف برای تقویت ارتباطات فرهنگی قوی و پایدار برای اعتلای تربیتی کودکان و نوجوانان و تهیه و استفاده از وسایل سمعی و بصری و تدارک وسایل آموزشی، تولید، خرید، توزیع و نمایش فیلم‌های مخصوص کودکان و نوجوانان، تأکید شده است.

در عین حال، حضور جدی در عرصه فرهنگی کشور و تولید محتوای مناسب برای سنین مختلف فرزندان کشور، تولید تئاتر و برگزاری جشنواره و نمایشگاه‌های هنری مخصوص کودکان و نوجوانان و جهت‌دهی تمامی فعالیت‌های پرورشی در حوزه کودکان و نوجوانان با محوریت مدارس بخش دیگری از این حکم بود که بطحایی بر آن تأکید کرده بود.

در این مراسم از علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز تجلیل شد.

حضور شمار زیادی از مسئولان تراز اول وزارت آموزش و پرورش، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در کنار مسئولان کانون و هنرمندان و شاعران شاخص از ویژگی‌های این آیین بود.

فاضل نظری هفتمین مدیرعامل کانون و ششمین آن پس از انقلاب است که بعد از کمال خرازی، علیرضا زرین، محسن چینی‌فروشان، سیدصادق رضایی و علیرضا حاجیان‌زاده این مسئولیت را برعهده می‌گیرد.

اداره ۱۰۱۲ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار شهری و روستایی و کتاب‌خانه‌پستی به عنوان بزرگ‌ترین کتاب‌خانه‌های زنجیره‌ای کودک و نوجوان در ایران در کنار ۲۷۰ مرکز کانون زبان ایران بخشی از مسولیت‌های مدیرعامل کانون برای تحقق هدف اصلی این سازمان یعنی کمک به شکوفایی استعدادهای‌ کودکان و نوجوانان براساس ارزش‌های نظام تعلیم و تربیت اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =