کانون را با ارزش افزوده تحویل می‌دهیم

مدیرعامل سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ارزیابی چهار سال مدیریت خود بر این مجموعه باسابقه، معتقد است کانون را در اوج به فاضل نظری سپرده است.

آیین تکریم علیرضا حاجیان‌زاده درحالی عصر روز 22 آذر در سینماتئاتر کانون تهران و با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد که به رسم همه آیین‌های معارفه مدیر سابق گزارشی از عملکرد چهارساله خود ارایه کرد.

وی در جمع شمار زیادی از مسولان وزارت آموزش و پرورش، حوزه هنری سازمان تبلغات اسلامی - جایی که مدیرعامل جدید معاون هنری آن سازمان بوده است- و کارکنان کانون، عملکرد خود را چنین ارزیابی کرد که کانون را با ارزش افزوده و در اوج به مدیر جدید تحویل و امانتی را که 4 سال پیش تحویل گرفته بود اکنون در اختیار فاضل نظری قرار می‌دهد.

مدیرعامل سابق کانون ادامه داد: در هر دوره از عمر 52 ساله کانون پیشرفت‌هایی حاصل شده و به ثبت رسیده است که طراحی چشم‌انداز 10 ساله و برنامه 5 ساله از مهم‌ترین اقدام‌ها در دوره اخیر مدیریت و نتیجه 54 سفر استانی و ارایه نگاه‌های راهبردی در سخنرانی‌های این سفرهاست.

حاجیان‌زاده در گزارش خود، توسعه کمی و کیفی حوزه نشر کانون و کسب 3 عنوانِ ناشر برگزیده سال از سال 1392 تا 1396، ساخت و نمایش فیلم سینمایی بلند پایان رویاها پس از چند سال وقفه در این زمینه، ساخت فیلم‌های کوتاه، سریال انیمیشن تلویزیونی، اجرای طرح کانون نمایش برای اکران فیلم کودک در 80 سالن سینما کانون، تولید نمایش با استفاده از متن کتاب های کانون و کتاب‌های درسی و اجرای آن در سراسر کشور، اجرای بیش از 2هزار بار نمایش بر روی تریلی سیار در نقاط مختلف ایران و مناطق محروم و جزایر خلیج فارس، تدوین طرح سامان‌دهی صنعت اسباب‌بازی در کشور و برگزاری سه دوره جشنواره اسباب‌بازی، تولید سالانه 40 عنوان نوشت‌افزار ایرانی و اسلامی و برپایی نمایشگاه‌های سراسری عرضه محصولات فرهنگی و هنری را از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های کانون در این دوره مدیریت برشمرد.

اهمیت مراکز فرهنگی هنری به عنوان محور اصلی فعالیت‌های کانون بخش دیگری از گزارش مدیرعامل سابق را به خود اختصاص داد و او گفت تعداد مراکز فرهنگی هنری کانون در این سال‌ها از عدد 850 به 1012 و با هدف تحقق عدالت فرهنگی تعداد کتاب‌خانه‌های سیار از 85 به 170 و مراکز فراگیر برای کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه از 6 به 40 مرکز افزایش یافته و در عین حال 50 پروژه نیمه تمام  مراکز و مجتمع ها به بهره‌برداری رسیده است.

حاجیان‌زاده طراحی و پیگیری اجرای طرح تجهیز، بهسازی و نوسازی مراکز، توسعه شبکه توزیع و عرضه محصولات فرهنگی با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی، افزایش تعداد مراکز عرضه و فروش محصولات کانون از 54 به 250 و افزایش چهار برابری فروش کتاب را از دیگر اقدام‌های انجام شده در این دوره عنوان کرد.

او در بخش دیگری از گزارش خود تاکید کرد که ارتباط کانون با آموزش و پرورش با اجرای طرح کانون مدرسه و با دو هدف عمده بهره‌مندی عموم دانش آموزان از ظرفیت‌های کانون و شناسایی و جذب اعضای جدید برای مراکز، گسترش یافته است.

وی در بخش بعدی این گزارش فعالیت‌های صورت گرفته در کانون زبان ایران را تشریح و اجرای طرح سامان‌دهی زبان‌های خارجی با رویکرد سبک زندگی ایرانی و اسلامی، توجه به آموزش زبان‌های خارجی تنوع آموزش زبان های مختلف بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، افزایش شمار  مراکز کانون زبان از 200 به 270 و بازسازی ساختار این مجموعه را با اهمیت تلقی کرد.

به گفته‌ی حاجیان‌زاده محوریت پیدا کردن کانون در حوزه کودک ونوجوان با راه‌اندازی دبیرخانه دایمی شورای برنامه‌ریزی کودک ونوجوان - که در آن بیش از 20 نهاد و سازمان مرتبط حضور دارند - را زمینه‌ای برای به جریان افتادن و اهمیت دادن به موضوع‌های این حوزه در کشور عنوان کرد.

مدیرعامل سابق کانون که روز 12 آذر 1392 این مسئولیت را برعهده گرفته بود و اکنون در 22 آذر به مدیرعامل جدید تحویل داد، تربیت نوجوانان خلاق، متدین، دارای هویت دینی و ملی را راهبردی اساسی دانست که به تربیت نیروی انسانی برای کانون در سال‌های آینده منجر می‌شود.

او همچنین تاکید کرد که در حوزه ایجاد رضایت شغلی نیروی انسانی و ارتقاء فرهنگ سازمانی، اقدام‌هایی در این سال‌ها صورت گرفته که باعث رضایت‌مندی عمومی کارکنان کانون شده است.

حاجیان‌زاده در تشریح قدم‌های برداشته شده در این زمینه به مواردی مانند تلاش برای جذب نیروی انسانی برای مراکز تک مربی و دریافت مجوزهای قانونی در این زمینه، افزایش 200 درصدی حقوق کارکنان نسبت به پیش از این دوره، افزایش سه‌برابری بودجه کانون از 50 به 150 میلیارد تومان، آغازساماندهی وضعیت مربیان پاره‌وقت، آغاز احداث و تکمیل فاز یک پروژه احداث مجتمع کانون در نشتارود در زمینی به مساحت 23هزارمتر مربع و احداث مرکز جدید آموزش کانون اشاره کرد.

وی در پایان سخنان خود گفت: اکنون در اوج هستیم و در اوج هم این مسئولیت را تحویل می‌دهیم امیدوارم امانت‌دار خوبی بوده باشیم و برای مدیرعامل جدید کانون نیز آرزوی موفقیت می‌کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =