کد خبر: 275504
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲
بازدید 688
اسلام دین پژوهش و یادگیری است

امام جمعه شهرستان رضوانشهر در نشست پژوهشی اعضای پژوهش‌گر کانون با یادآورشدن اهمیت تحقیق و علم‌اندوزی در اسلام، برضرورت به‌کارگیری آموزه‌های اسلامی در زندگی تاکیدکرد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، حجّت الاسلام و المسلمین لطف‌الله عبداللهی در این نشست که هم‌زمان با هفته‌ی پژوهش و با حضور اعضای پژوهش‌گر کانون صورت‌گرفت، اظهارداشت: اسلام دین پژوهش و یادگیری است و واژه‌ی خواندن به عنوان نخستین کلمه نازل شده بر پیامبر گرامی اسلام(ص) بر این امر تاکیددارد.

امام جمعه شهرستان رضوانشهر بر همین اساس دین مبین اسلام را دین فهم و علم‌آموزی دانست و  گفت: اسلام سازگار با فطرت انسانی و قرآن کریم نیز کتابی آموزنده است که انسان‌ها را به تحقیق پیرامون گذشتگان و بهره‌گیری از این پژوهش برای رشد همه‌جانبه سطح زندگی تشویق‌می کند.

حجّت الاسلام و المسلمین عبداللهی در ادامه سخنان خود به اهمیت فعالیت‌های پژوهشی کانون پرداخت و  با خانه علم و ادب توصیف‌کردن مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری تصریح کرد: کودکان و نوجوانان سرمایه‌های هر کشورند و از این رو برنامه‌های این مجموعه فرهنگی می تواند زمینه‌ساز رشد و بالندگی آینده‌سازان باشد.

وی در عین حال کودکان را به استفاده درست از توان‌مندی مربیان کانون دعوت‌کرد و با یادآورشدن نیازهای کشور به محققان و شخصیت‌های علمی گفت: انسان تلاش‌گر این قابلیت را داراست که به قله‌ها برسد و شما به یقین با بهره‌گیری از فرصت‌ها، در همین مسیر گام برمی دارید.

اشاره به ظرفیت‌های گسترده کشور و یادآورشدن لزوم بهره‌گیری درست از موهبت‌های الهی در جهت پیشرفت همه‌جانبه، از دیگر محورهای سخنان امام جمعه شهرستان رضوانشهردر این نشست بود و وی در پایان ابرازامیدواری کرد در سایه‌ی اجرای چنین برنامه‌هایی، زمینه ارتقای افزون‌تر جایگاه کشورمان به عنوان یک کشور برجسته اسلامی فراهم‌شود.

گفتنی است فعالیت‌های هفته‌پژوهش کانون با هدف عمق‌بخش به آگاهی‌ها و هم‌چنین ارتقای جایگاه پژوهش در میان کودکان و نوجوانان از 25 تا 30 آذرماه جاری در مراکز فرهنگی هنری کانون استان گیلان برگزارمی شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =