قصه‌گویی جلوه عملی ترویج کتاب‌خوانی است

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، قصه‌گویی را ابزاری ارزش‌مند در مسیر تقویت هویت دینی و ملی و ترویج کتاب‌خوانی بیان کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رضا قمرزاده، در نشست خبری بیستمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی منطقه چهار در کانون استان یزد فعالیت قصه‌گویی را ابزاری مهم برای تربیت نسل‌های بعد و بهانه‌ای برای ترویج فرهنگ مطالعه عنوان کرد.

وی پایه‌ی قصه‌گویی را کتاب و کتاب‌خوانی بیان کرد و افزود: جلوه‌ی عملی کتاب و کتاب‌خوانی در فعالیت قصه‌گویی نهفته است و باید از این ابزار، در مسیر تربیت نسل آینده به بهترین نحو بهره برد.

به گفته‌ی وی جشنواره‌ی امسال وجوه متفاوتی دارد به نحوی که در دوره‌های قبل، فقط مربیان و قصه‌گویان در بخش ‌آزاد در جشنواره شرکت می‌کردند اما امسال حضور نوجوانان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، این جشنواره را متمایز کرده است.

قمرزاده یادآور شد: امسال از سراسر کشور 6‌هزار و737 قصه‌گو در مراحل مختلف شهرستانی، استانی و منطقه‌ای شرکت کردند که 3 هزار و 174 نفر از آن‌ها نوجوانان، 3 هزار و 90 نفر دیگر مربیان و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها تشکیل داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره‌ی امسال در مجموع بر سه محور موضوع آزاد با درون‌مایه‌های تربیتی، رضوی و ادبیات فولکلور، شاهنامه و زبان مادری بوده است.

قمرزاده همچنین از اجرای طرح «کانون‌مدرسه» برای دانش‌آموزان خبر داد و اظهار داشت: دانش‌آموزان مدارس زیر پوشش این طرح، هفته‌ای «دو روز» در مراکز فرهنگی‌هنری کانون حضور می‌یابند و از برنامه‌های کانون، به ویژه قصه‌گویی بهره‌مند می‌شوند.

وی، از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد به عنوان یکی از فعال‌ترین مراکز یاد کرد و گفت: یزد در زمینه‌های قصه‌گویی، سرود، موسیقی، برنامه‌های علمی و ... از استان‌های پیشتاز کشور است.

گفتنی ‌است مرحله‌ی منطقه‌ای بیستمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی حوزه‌ی چهار به میزبانی کانون استان یزد، با حضور قصه‌گویان برتر از استان‌های خراسان‌جنوبی، سیستان‌ و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و یزد، از ۲۸ تا 29 آذر 1396 در سالن‌ آمفی ‌تئاتر تالار فرهنگیان یزد برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =