سفر چهار فصل کتاب به هفت استان کشور

طرح چهار فصل کتاب با عنوان «سفر کتاب» از سوی اداره‌کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در برخی استان‌های کشور آغاز شده است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، طرح چهار فصل کتاب به منظور معرفی کتاب‌های مناسب ناشران کودک و نوجوان و با هدف ترویج و توسعه‌ی فرهنگ کتاب‌خوانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

در گروه اول اجرای این طرح استان‌های بوشهر، آذربایجان غربی، گیلان، سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی از 4 آذر تا 25 دی96 میزبان برنامه‌ی «سفر کتاب» شده‌اند و در ادامه نیز از دوم بهمن تا پایان سال این رویداد فرهنگی در استان‌های خراسان جنوبی و فارس اجرا می‌شود.

بر اساس این خبر در این طرح کتاب‌های منتشر شده در سال 95 از سوی ناشران کودک و نوجوان که در کمیته‌ی بررسی و انتخاب کانون موفق به دریافت نمره‌ی خوب و عالی شده‌اند به مراکز استان‌ها ارسال می‌شود تا در قالب برپایی نمایشگاه‌هایی در مراکز کانون و مدارس سطح شهر این آثار معرفی و مورد نقد و بررسی مخاطبان نیز قرار گیرد.

بر همین اساس در طرح سفر کتاب امسال تعداد 207 عنوان کتاب و تولیدات چندرسانه‌ای (فیلم، تاتر، کتاب گویا) از ناشران مختلف حوزه کودک و نوجوان و 45 عنوان از تولیدهای انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به اداره‌کل کانون در استان‌های میزبان ارسال شده است.

هم‌چنین ایجاد امکان خرید متمرکز در استان‌ها برای مخاطبان و اولیای تربیتی با شناخت بیشتر از کتاب‌های برگزیده کمیته‌ی بررسی و انتخاب کتاب کانون از دیگر اهداف این طرح عنوان شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =