کانون درخدمت نظام آموزشی کشور است

مدیرکل کانون استان گیلان در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش ناحیه ۱ رشت از رسالت کانون درارتقای نظام آموزشی کشور سخن‌گفت و بر ضرورت همراهی با تمامی دستگاه‌های فعال در این حوزه تاکیدکرد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، اسفندیارضیائی در این نشست که به منظور نیازسنجی و ترسیم چشم‌انداز همکاری‌های متقابل دو دستگاه فرهنگی صورت‌گرفت، تصریح‌کرد: انتقال آموزه‌ها با بهره‌گیری از شیوه‌های آموزش غیرمستقیم و پرهیز از آموزش رسمی، شاخصه‌ی فعالیت‌های کانون پرورش فکری است و این شیوه‌ی تاثیرگذار می‌تواند به عنوان الگویی مناسب در نظام آموزشی کشور مورد استفاده قرارگیرد. 

وی هم‌چنین از فعالیت‌های کتاب‌محور کانون پرورش فکری سخن‌گفت و با بیان این‌که همراهی کانون با آموزش پرورش می‌تواند به بهره‌گیری هرچه بهتر کودکان و نوجوانان از ظرفیت‌های این مجموعه‌ی فرهنگی کمک‌کند، افزود: در فرآیندجدید، کانون به عنوان مکمل نظام آموزشی دارای جایگاه ویژه‌ای است و سخنان وزیر آموزش و پرورش و هم‌چنین مدیرعامل کانون نیز براین مهم تاکیددارد.

تبیین رویکرد کانون در ارایه‌ی خدمات فرهنگی به تمامی مخاطبان دیگر بخش سخنان مدیرکل کانون استان بود و وی درهمین زمینه فعالیت‌ مراکز فرهنگی هنری ثابت، فراگیر، پستی و هم‌چنین کتاب‌خانه‌های سیار شهری و روستایی را درجهت تحقق این امر عنوان‌کرد.

وی درعین حال از فروشگاه‌های عرضه‌ی محصولات فرهنگی و مراکز کانون زبان ایران به عنوان فرصتی ارزش‌مند برای همراه‌سازی مخاطبان یادکرد و افزایش کمی و کیفی فعالیت‌های کانون در تمامی حوزه‌ها را از اولویت‌های این مجموعه‌ی خواند.

ضیائی هم‌چنین از بسترهای مناسب برای همراهی افزون‌تر کانون و آموزش و پرورش ناحیه ۱ رشت سخن‌گفت و اجرای طرح کانون مدرسه، کانون نمایش و هم‌چنین بهره‌گیری از فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی مراکز فرهنگی  ‌را ازجمله این عرصه‌ها دانست.

همراهی در اجرای طرح‌های آموزش و پرورش و استفاده از توان‌مندی مربیان کانون در هدایت دانش‌آموزان گیلانی برای موفقیت درتمامی زمینه‌ها از دیگر مواردی بودکه مورد استقبال اسفندیار ضیائی قرارگرفت.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۱ رشت نیز طی این نشست با قدردانی از حضور مدیرکل کانون استان در نشست شورای معاونان، به زمینه‌های گسترده همکاری‌های متقابل اشاره ایجاد فرصت‌های مناسب برای اولیا و دانش‌آموزان را اولویت‌های این همراهی توصیف‌کرد.

علیرضا نجیب در همین حال به فرصت‌ و تهدیدهای فضای مجازی دردنیای امروز پرداخت و همکاری برای هدفمند سازی استفاده  کودکان و نوجوانان از این فضاها خواستارشد.

بنابراین گزارش ارایه‌ی دیدگاه‌ها و بیان نقطه‌نظرات از سوی حاضران دیگر بخش این نشست بود که ۲۵ آذرماه ۱۳۹۶ و درمحل اداره آموزش و پرورش ناحیه ۱ رشت صورت‌گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =