نگاه متفاوت به اطراف خود داشته باشید

شاعر کودک و نوجوان به بچه‌های سیرجانی علاقه‌مند به نویسندگی توصیه کرد نگاه‌ متفاوت‌تر به محیط اطراف، خوب دیدن و شنیدن گامی اساسی برای آغاز نوشتن است.

به گزارش اداره‌کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، غلامرضا بکتاش در نشست ادبی دو پنجره کانون سیرجان در استان کرمان که به منظور نقد و بررسی کتاب «رونویسی از بهار» برپا شد با تاکید بر این موضوع گفت: برای شعر سرودن هر آنچه را که در کلام عموم مردم رایج است کنار بگذارید چرا که در شعر باید چیزی بگوییم که دیگران نمی‌دانند.

این شاعر کودک و نوجوان با تاکید بر این‌که دقت اگر در حواس جمع شود از آن معجون خوبی به دست می‌آید، خطاب به کودکان علاقه‌مند به نویسندگی اظهار داشت: اگر لحظه‌هایی را به فکر کردن اختصاص دهیم و کمتر حرف بزنیم به کشف‌های زیادی دست می‌یابیم.

بکتاش خاطرنشان کرد: تلاش کنید خیال‌های کودکانه‌تان را دنبال کنید، وآن‌ها را پرورش دهید و از ساده‌ترین اتفاق‌های زندگی‌تان بنویسید.

وی با اعتقاد بر این‌که کودکان و نوجوانان راه زیادی را در زندگی در پیش دارند و باید کارهای بزرگی انجام دهند، از آن‌ها خواست، زیاد کتاب بخوانند، خودشان را مشغول برنامه‌ها و بازی‌های تلفن همراه نکنند چرا که با این کار برنامه زندگی‌شان را به هم می‌ریزند.

این شاعر کودک و نوجوان در پاسخ به این پرسش که چگونه شعر سرودن را آغاز کرده است، اظهار داشت: قصه‌های مادربزرگم باعث شد به سوی شعر بروم، از ۱۴ سالگی شعر گفتن را شروع کردم و اولین شعر را برای مادر سرودم.

بکتاش ادامه داد: در کودکی زندگی روستایی داشتم و هنوز هم اسیر زندگی شهری نشده‌ام، تلاش دارم در شعرهایم توصیف نکنم بلکه معنا بیافرینم چرا که معتقدم هر شعری که می‌گویم هم‌چون یک باغچه یا گیاهی در طبیعت است.

در ادامه این نشست دختران دبستان مهدیه سیرجان شعرهای بکتاش را در حضور این شاعر خواندند و به نقد و بررسی کتاب «رونویسی از بهار» پرداختند.

آهنگ شعرها، بیان متفاوت اتفاق‌های ساده زندگی و تصویرهای به‌کار رفته در کتاب از جمله مواردی بود که کودکان حاضر در این نشست درباره آن گفت‌وگو کردند.

نشست ادبی دوپنجره در مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیرجان با حضور دانش‌آموزان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =