زیاد بخوانید تا بهتر بنویسید

نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان در نشست دو پنجره کانون گلستان به اعضای علاقه‌مند به نویسندگی توصیه کرد، زیاد بخوانید تا ضمن آشنایی با اندیشه‌های متنوع، بهتر بنویسید.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، عبدالرحمان اونق در نشستی که به منظور نقد و بررسی کتاب «فریاد آق‌اویلی» با حضور اعضای نوجوان کتاب‌خانه‌های‌سیار روستایی کانون گمیشان در روستای بصیرآباد استان گلستان برگزار شد با بیان این مطلب گفت: همه‌ی شما سرشار از خلاقیت و استعدادهای ناب هستید که می‌توانید با مطالعه و نوشتن‌های زیاد بر تقویت آن بکوشید.

اونق در پاسخ به این پرسش که چگونه «فریاد آق‌اویلی» در ذهن او متولد شده است یادآور شد: مایل بودم با این داستان به زندگی ترکمن نشینی اشاره داشته باشم و سختی، رنج‌ها، آداب و سنت‌های این منطقه را در این قالب بیان کنم.

وی هم‌چنین در پاسخ به علاقه‌مندان داستان‌نویسی در مورد این‌که خانواده تا چه اندازه می‌تواند در نویسندگی تاثیرگذار باشد، افزود: خانواده‌ی کتاب‌خوان نقش به‌سزایی در علاقه‌مندسازی فرزندان به مطالعه دارد چرا که بچه‌ها زمانی که خانواده‌ی خود را در حال خواندن کتاب می‌بیند بهتر متوجه ارزش آن‌ می‌شوند.

در بخش پایانی این نشست، سیده‌محدثه ‌حسینی و راحمه‌ شهریاری و عضو کانون در ویژه‌برنامه‌ای با عنوان «ستاره‌های سیار» چگونگی عضویت بچه‌ها در بخش مکاتبه‌ای کانون را تشریح کردند.

خوانش متن ادبی، مقاله، تصویرسازی کتاب و جشن امضای کتاب «فریاد آق‌اویلی» از دیگر برنامه‌های این روز بود.

اونق نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان متولد شهر گمیشان در استان گلستان است و تاکنون آثار زیادی هم‌چون «راز خایر خوژه»، «آوای صحرا»، «در عمق شب‌های تار»، «سورتیک»، «قصه‌های ترکمن»، «حماسه گوراوغلی»، «سماجت»، «دایره سرخ» و «فریاد آق‌اویلی» از وی منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =