کد خبر: 275754
تاریخ انتشار: ۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
«تٌرنا»ی کانون به جشنواره‌ی‌ لاک پشت پرنده رسید

«شب‌ به خیر، تٌرنا» با دریافت چهار لاک‌پشت پرنده به دیدار زمستانی مخاطبان با نویسندگان برتر در شهر کتاب مرکزی رسید.

به گزارش روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، جشنواره یک روزه لاک‌پشت پرنده روز یک‌شنبه ۳ دی در فروشگاه مرکزی شهر کتاب برگزار خواهد شد. این در حالی‌ است که در این مراسم جمال‌الدین اکرمی نویسنده کتاب «شب‌ به خیر، تٌرنا» نیز در کنار دیگر نویسندگان کتاب‌های این فهرست به گپ و گفت با خوانندگان می‌پردازد.

این نشست پرسش و پاسخ از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ برگزار می‌شود. این کتاب منتشر شده از سوی انتشارات کانون که موفق به دریافت چهار لاک‌پشت شده است، به مشکلات نوجوانان مهاجر اشاره دارد و نخستین بار ایده‌ی آن در طرح «رمان نوجوان امروز» مطرح شد. بعدها اکرمی این اثر را به صورت رمانی مستقل تالیف کرد و در اختیار انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار داد.

سینا و ترنا خواهر و برادری‌اند که به دلیل مهاجرت از یک‌دیگر دور افتاده‌اند. یکی از ویژگی‌های اثر وجود دو راوی در داستان است که روایت را برای مخاطبان جذاب می‌کند.

این اثر پیش‌تر در بخش کتاب‌های چاپ نشده‌ جشنواره‌ی پرنده‌ی آبی به عنوان اثر دوم نیز شناخته شده است.

هم اکنون در جشنواره‌ی زمستانی لاک‌پشت پرنده فرصتی فراهم آمده تا نوجوانان و علاقه‌مندان ضمن دیدار مجدد با نویسندگان درباره‌ی موضوع و کتاب‌ها به بحث بنشینند.

در این جشنواره، بهترین کتاب‌های چاپ اول پاییز ۱۳۹۵ در حوزه‌ کودک و نوجوان معرفی می‌شود و خانواده‌ها همراه با بچه‌ها می‌توانند با پدیدآورندگان آثار برگزیده دیدار کنند.

گفتنی است که شهر کتاب مرکزی در خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از خیابان شهید مطهری، نبش کوچه‌ی کلاته واقع شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =