معرفی شخصیت‌های بزرگ و نخبه کمیجان به کودکان و نوجوانان

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: همزمان با هفته فرهنگی کمیجان شخصیت‌های بزرگ و نخبه این شهرستان طی مراسمی به کوکان و نوجوانان معرفی می‌شوند.

جهانبخش قنبری در گفتگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: شخصیت‌های بزرگ و نخبه کمیجان ۵ دی ماه در مراسمی به کودکان و نوجوانان این شهرستان معرفی می‌شوند.

وی افزود: در این مراسم شخصیت‌هایی همچون شیخ عبدالنبی وفسی و فخرالدین عراقی و... به کودکان و نوجوان عضو کانون‌ها معرفی خواهند شد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی ادامه داد: همچنین به مناسبت این هفته غذاهای سنتی این شهرستان به گروه هدف این کانون معرفی و از اعضای برتر کتابخوان تقدیر می‌شود.

قنبری بیان کرد: معرفی غذاهای سنتی شهرستان، برگزاری مسابقه ادبی، آموزش احکام، قصه‌گویی به زبان محلی، معرفی وقایع تاریخی شهرستان، برگزاری مسابقه نقاشی و اجرای بازی محلی از جمله برنامه‌های اجرایی این اداره می‌باشد.

وی اضافه کرد: آموزش هنرهای سنتی و بومی، اجرای برنامه کاردستی با دور ریختنی‌ها، معرفی آداب و رسوم شهرستان کمیجان، معرفی کتاب کمیجان،  معرفی گویش‌های محلی وفس، آشنایی با زبان ترکی، ساخت ماکت روستای خسرو بیگ، معرفی شاعران برتر کودک و نوجوان، معرفی هنر گیوه بافی وفس و پخش نواهای محلی در کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان این شهرستان از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این هفته است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه معرفی ضرب المثل‌های این شهرستان نیز همزمان پنجمین روز از هفته فرهنگی در کمیجان برگزار می‌شود.

قنبری افزود: شعرخوانی به زبان محلی، معرفی مشاغل روستاها به گروه هدف، آشنایی کودکان و نوجوانان با هنر قالی بافی و رونمایی از کاردستی‌های کارآفرین در این هفته پیش‌بینی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =