برترین داستان‌نویسان رضوی جشنواره قصه‌گویی کانون معرفی شدند

برگزیدگان بخش داستان‌نویسی رضوی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هیات داوران این جشنواره سه اثر را به عنوان برگزیده و هشت اثر را به عنوان تقدیری معرفی کردند.

بر این اساس، مرضیه فعله‌گری با داستان «می‌فهمی لیلا؟» و معصومه کریمی با داستان «اینجا همه زائریم» هر دو از استان همدان و آسیه رحمتی با داستان «زیر نور خورشید» از استان خوزستان به عنوان سه برگزیده‌ی اصلی شناخته شدند. آثار این نویسندگان از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر خواهد شد.

هیات داوران همچنین با توجه به سطح کیفی داستان‌های ارایه‌شده، هشت داستان را برای چاپ در کتاب جشنواره انتخاب و معرفی کردند. لوح تقدیر و یک نسخه از کتاب جشنواره برای این تقدیرشدگان ارسال خواهد شد.

بر همین اساس، لیلا تقوی با داستان «باغ هزار دخترون»، سمیه آورند با داستان «همسفر خورشید» و نرگس عرفانی‌نیا با داستان «کوه سنگی» هر سه از استان فارس و لیلا سپهری و منصوره محمدی با داستان‌های «چای و نبات» و «کفشداری شماره 17» هر دو از استان خوزستان تقدیر شده است.

همچنین الهام فلاح‌یساولی از خراسان رضوی با داستان «صاحب این خانه»،‌ آزاده تحویلی با داستان «کاشی‌های فیروزه‌ای اینجا گوش دارند» از استان اصفهان و ماندانا واحدی با داستان «گمشده» از استان تهران در فهرست تقدیرشدگان قرار دارند.

گفتنی است این مسابقه هم‌زمان با فراخوان جشنواره از مربیان کانون و داستان‌نویسان آزاد دعوت کرد تا آثار خود با موضوع امام رضا( ع) را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

با پایان مهلت ارسال آثار، هیات داوران متشکل از سودابه امینی، کامران شرف‌شاهی و مصطفی رحماندوست 76 اثر را بررسی کردند. از این تعداد 47 داستان متعلق به مربیان کانون و 29 داستان از سوی مخاطبان آزاد خلق شده بود.

برندگان این مسابقه جوایز خود را در آیین پایانی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری دریافت خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =