انتشار دومین «هنگامه» فرهنگی، هنری و ادبی

دومین شماره فصلنامه فرهنگی هنری و ادبی «هنگامه» در اداره کل کانون فارس منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، این فصلنامه که به همت مجموعه کانون فارس به چاپ می رسد به مطالب متنوعی می پردازد که خواندن آن برای مربیان کانون خالی از لطف نیست. دومین شماره این فصلنامه با سخنان مدیر مسئول و سردبیر آغاز می شود و پس از آن مطالبی از قبیل سروده ها و داستان های اعضا و مربیان کانون فارس، مقالات، معرفی کتاب، معرفی سرزمین، معرفی هنرهای دستی، خاطرات مربیان، مصاحبه با مربیان کانون، موفقیت ها و ... به چشم می خورد.

کتاب ها چگونه می فروشند، عوامل موفقیت انیمیشن شکرستان، رابطه بین کودک و ادبیات کودک، معرفی فیلم پایان رؤیاها، روش های تربیتی در برخورد با کودک، معرفی تابلوهای نقاشی معاون فرهنگی کانون فارس با موضوع محرم و عاشورا و یادداشتی درباره کانون با عنوان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان؛ فرهنگ سازی و فرهنگ پروری، از دیگر مطالب درج شده در دومین شماره مجله هنگامه است.

بر اساس این گزارش در بخشی از سخنان زهرا افتخاری، مدیر مسئول این فصلنامه آمده است: «بهره مندی از استعدادها و توانایی های اعضا در هر زمان، مورد توجه مربیان عزیز و سخت کوش و کارشناسان بوده و توانایی بیان اندیشه ها، تجزیه و تحلیل رویدادهای اطراف، دقت در پدیده ها را در آن ها تقویت می نماید همچنین هم نوایی مربیان به سمت فعالیت ها، باعث نواندیشی و فراهم کردن محیطی حمایتگر، پرسش برانگیز، پر نشاط و پر تحرک بوده و هم سرایی آنان مسیر یاددهی و یادگیری را هموار نموده است.»

در بخش «یک کتاب، یک نگاه» نیز، به اثر چاپ شده مربی فقید کانون فارس، احسان غریب خانی اشاره شده است. نویسنده در این مطلب با اشاره به چاپ کتاب «صدای برف» شامل مجموعه ای از داستان های مرحوم غریب خانی که بعد از فوت او به چاپ رسیده آورده است: انتشار کتابش اتفاق خوبی بود که می توانست ادای دینی باشد به هنرمند جوانی که روزگارش را با قلم و هنر و با عشق به کودکان و نوجوانان سپری کرد و در روزگار سالخورده دنیای کنونی، با انبوهی از آروزهای رنگین، زندگی را به ابدیت سپرد و رد نگاهش را تا خدا ادامه داد.  

سومین شماره فصل نامه «هنگامه» تا پایان دی ماه سال جاری چاپ و می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =