نیاز امروز کودکان رونق بازی های گروهی و جسمی حرکتی است

سید محمد رضا جوادی بر نیازهای کودکان در رونق بازی‌های گروهی و جسمی حرکتی در هفدهمین نمایشگاه اسباب بازی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در خصوص اهداف این اداره کل گفت: ایجاد امکانات لازم برای ایجاد شادی، نشاط، رشد و پرورش فکر و  استعدادهای کودکان و نوجوانان  براساس ارزش ها و نظام تعلیم و تربیت اسلامی از جمله اهداف کانون می باشد.

محمد رضا جوادی با اشاره به برگزاری هفدهمین نمایشگاه تخصصی کودک و نوجوان، اسباب بازی سرگرمی لوازم و تجهیزات کمک آموزشی در همدان افزود: کانون پرورش فکری استان  با همکاری دبیرخانه شورا ی نظارت بر اسباب بازی کانون پرورش فکری کشور در این نمایشگاه با برپایی دوغرفه و در چهار بخش فعالیت می نماید. وی ادامه داد: با عنایت به این که یکی از وظایف کانون پرورش فکری نظارت برعرضه اسباب بازی در نمایشگاه ها و ارائه  مشاوره و اطلاعات به خانواده ها در خصوص تهیه اسباب بازی های استاندارد است، بخشی از غرفه به این امر اختصاص یافته و کارشناس مطلع کانون با حضور در نمایشگاه پاسخگوی خانواده ها می باشد. جوادی با بیان اینکه در بخش دیگر غرفه بیش از 70 نوع اسباب بازی و سرگرمی و در مجموع بیش از 300 عنوان محصولات فرهنگی از قبیل لوازم التحریر و کتاب عرضه می شود، اظهار کرد: در غرفه ی دیگر سعی شده در فضایی نسبتاً بزرگ  چهار نوع بازی فکری، جسمی و حرکتی  در قالب مسابقه و ..  توسط مربیان کانون برای بچه ها طراحی و اجرا گردد. معرفی کانون زبان ایران نیز بخشی از غرفه را به خود اختصاص داده است.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل کوچک شدن خانواده ها از نظر تعداد فرزندان و ورود بازی های کامپیوتری و بازی در فضاهای مجازی که عمدتاً به صورت انفرادی انجام می شوند، نیاز امروز جامعه برای کودکان توسعه و رونق بازی های گروهی و جسمی حرکتی است، خاطرنشان کرد: امسال سعی شده رویکرد فعالیت بخش جنبی کانون نیز  به سمت تشویق کودکان به بازی های جسمی حرکتی باشد تا موجبات تحرک آنان را فراهم آورد و به خانواده ها نیز ضرورت اجرای این بازی ها در منزل را یادآوری کند.

جوادی در خصوص وظایف بخش حضوری کانون پرورش فکری در مراکز کانون اشاره کرد و افزود: 28 مرکز ثابت کانون در سطح استان آمادگی پذیرش کودکان و نوجوانان را از سن 7 سالگی دارد و با اجرای فعالیت های مختلف فرهنگی و هنری و ادبی و کارگاه های آموزشی در خدمت مخاطبان می باشد. وی با بیان اینکه کتابخانه سیار روستایی  نیز یکی از واحدهای فعال در حوزه کتاب رسانی و انجام فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی در کانون است، گفت :این کتابخانه های سیار وظیفه ی کتاب رسانی و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری را در مدارس روستاهای کم برخوردار بر عهده دارند.

گفتنی است این نمایشگاه به مدت 7 روز در مرکز نمایشگاه های بین المللی همدان همه روز از ساعت 10 لغایت 20 پذیرای کودکان و خانواده های علاقه مند است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =