پژوهش‌گران آذربایجان غربی، طرح کانون مدرسه را بررسی کنند

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی از پژوهش‌گران خواست ابعاد مختلف طرح کانون مدرسه را مورد ارزیابی و پژوهش قرار دهند.

به گزارش اداره‌کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، مقصود رزم‌آرا با بیان این‌که کانون پایه و زیربنای کتاب‌خوانی را در کودکان تحکیم می‌کند گفت: ضرورت دارد پژوهش‌گران استان، سطح سواد خواندن دانش‌آموزان حاضر در طرح کانون مدرسه را با سایر دانش‌آموزان مقایسه و این موضوع را به صورت علمی بررسی کنند.

رزم‌آرا با اشاره به این‌که مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از نظر نحوه آموزش‌ها شباهت بسیار زیادی به مدارس کشورهای توسعه یافته دارد، گفت: تنوع محیط یادگیری موضوع مهم آموزش ‌و پرورش در سطح دنیا است و کانون با داشتن یک فضای نشاط‌بخش بر آموزش‌های دانش‌آموزان تاثیر مثبت دارد.

این استاد دانشگاه با تاکید بر این‌که نام کانون، کتاب و کتاب‌خوانی را به ذهن متبادر می‌کند، افزود: کانون برنامه‌های آموزشی کودکان را در انتخاب نوع یادگیری باز می‌گذارد و این ضرورتی است که در نظام‌های آموزشی باید به آن توجه شود.

رزم‌آرا که در نشست با مدیران مدارس حاضر در طرح کانون مدرسه مجتمع شهید رسول فرخی کانون ارومیه و معاون فرهنگی و کارشناسان اداره‌کل کانون سخن می‌گفت از مدیران خواست با برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم خانواده‌ها را با تاثیر مثبت حضور دانش‌آموزان در مراکز کانون و این طرح آشنا کنند.

وی در پایان از کارگاه‌های مختلف و شیوه‌های خلاق این مرکز در آموزش دروس بازدید کرد.

طرح کانون مدرسه هم‌زمان با سراسر کشور برای سومین سال متوالی است که در کانون استان آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =