دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با شیوه‌های قصه‌گویی آشنا شدند

دانشجویان تربیت ‌معلم دانشگاه فرهنگیان سبزوار از نزدیک با فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آشنا شدند و در کارگاه عملی «قصه و قصه‌گویی» شرکت کردند.

به گزارش اداره ‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در ادامه‌ی اجرای تفاهم میان دانشگاه فرهنگیان و کانون روز ۱۷ دی‌ 96 مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون سبزوار میزبان دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بود.

بر اساس این گزارش، در این بازدید که بیش از ۴ ساعت به طول انجامید، ۳۵ دانشجوی تربیت ‌معلم سبزوار ضمن آشنایی با فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون زیر نظر سیدحسین قریشیان مربی مسوول این مرکز به شکل عملی شیوه‌های قصه‌گویی را آموزش دیدند.

مدرس آموزش قصه‌گویی در این کارگاه ابتدا به سابقه دیرینه و قدیمی این هنر در کشور و نقش آن در تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: قصه در بیان مسایل آموزشی و تربیتی نقش بسیار مهمی دارد و برای تاثیرگذاری بهتر و بیش تر آن باید با فنون و اصول علمی آن آشنا باشیم.

او در ادامه اظهار داشت: کودکان میل ذاتی و فطری به شنیدن قصه دارند و ما می‌توانیم با گفتن یک قصه به شیوه مناسب و اصولی نیروی تخیل و قوه ابتکار آنان را تقویت و پرورش دهیم.

قریشیان رشد اعتماد به نفس در کودک، تقویت قدرت بیان و عواطف آن‌ها و آماده سازی برای دریافت پیام‌های اخلاقی، مذهبی و انسانی را از آثار قصه‌گویی برشمرد و از دانشجویان خواست در هنگام بیان قصه به مخاطب توجه کنند و از ابزارهای شخصی خود و واژه‌ها، صدا، رفتار و حالت‌های چهره به خوبی استفاده کنند.

مدرس کارگاه قصه‌گویی هم‌چنین با اشاره به این که از طریق قصه و داستان خوب می‌توان ارزش‌های اخلاقی را در کودک بارور ساخت یادآور شد: برخی کتاب‌های کانون منابع مناسبی برای قصه‌گویی است و می‌توان با برگزاری کارگاه‌های مشترک از تجربه‌ها و شیوه‌های خلاق مربیان کانون در قصه‌گویی برای بهبود وضعیت قصه‌گویی در مدارس بهره‌مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =