کودکان خرم آبادی در"سفربه فضا "

باهدف آشنایی کودکان و نوجوانان با مباحث مختلف نجومی شامل منظومه شمسی ، سیارات و... کارگاه نجوم درمرکز شماره 2 خرم آبادبرگزارشد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، باهدف آشنایی کودکان و نوجوانان با مباحث مختلف نجومی مانند: منظومه شمسی، سیارات و... زیرنظرراضیه گلمرادی مدرس رسمی وزارت علوم وانجمن نجوم ایران، وکارشناس ارشدفیزیک نجومی وکیهان شناسی، کارگاه نجوم درمرکز شماره 2 خرم آباد برگزارشد

مدیرکل کانون لرستان دراین خصوص گفت: افزایش شعاع ذهنی کودکان و نوجوانان پیرامون محیط اطراف خود و جهان هستی و آشنایی با صور فلکی و جهت یابی و قبله یابی با ستارگان  از دیگراهداف این کارگاه می باشد.

محمدجوادمحمدی با اشاره به برگزاری مستمراین کارگاه درطول سال ودعوت ازدانش آموزان خرم آبادی اظهارداشت:  کارگاه نجوم در سه بخش مختلف شامل؛  بخش اول ابتدا دانش آموزان با توضیحات مربی و با استفاده از فیلم، اسلاید ، عکس بامنظومه شمسی شامل خورشیدو تمام سیارات آشنا شده به طوری که درپایان این بخش به صورت جذاب دانش آموزان با تمام سیارات و ویژگی های مهم آن ها آشنا می شوند و به وسیله ماکت نحوه حرکت سیارات، ماه گرفتگی، خورشید گرفتگی و.. را می آموزند ودربخش دوم: با نیروی جاذبه کره زمین و علت ایجاد این نیرو آشنا شده ودربخش سوم با صور های فلکی و جهت یابی و قبله یابی با ستاره ها رافرامی گیرند.

وی افزود: پس از اتمام کارگاه اعضا ودانش آموزان شرکت کننده خلاصه ایی از مطالبی را که فرا گرفته اند به عنوان تحقیق ارایه می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =