کد خبر: 276158
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
بازدید 647
دوره آموزشی تخصصی"نمایش سایه‌ای" دریزد برگزار شد

دوره‌ی‌ آموزشی‌ تخصصی"نمایش‌سایه ای" در یزد، ویژه‌ی مربیان فرهنگی‌ هنری‌ ادبی، بامساعدت مدیرکل‌کانون استان و با حضورمحمود دهقان‌هراتی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، دوره‌ی آموزشی"نمایش‌سایه‌ای" با هدف آشنایی مربیان با شیوه و روش‌های‌جدید و به‌روز این هنرنمایشی، بانگاه ویژه‌ی عباسعلی‌دانافر مدیرکل‌کانون‌استان و به همت آفرینش‌های‌هنری و هماهنگی‌های لازم از واحد آموزش و پژوهش، با حضورمحموددهقان‌هراتی استاددانشگاه، به مدت چهار روز، در بلک‌باکس مجتمع‌فرهنگی‌هنری کانون یزد برگزارشد.

دراین دوره چهارروزه، که با حضور۲۵نفر از مربیان فرهنگی‌هنری‌ادبی مراکزفرهنگی‌هنری کانون‌استان برگزارشد، درباره‌ی پیدایش وپیشینه‌ی تاریخی "نمایش‌سایه‌ای"، چگونگی اجرای آن، استفاده از کاراکترها در نمایش، نوع درام نمایش‌سایه‌ای و تفاوت‌های‌آن دردنیا، نمایشنامه نویسی و عروسک‌سازی عروسک‌های‌سایه‌ای، مطالبی مطرح شد و مورد استقبال مربیان قرار گرفت.

 مربیان با بهره‌گیری ازموارد ارائه‌شده در کارگاه، با ساخت عروسک و خلق‌نمایش‌های‌سایه‌ای، به اجرا پرداختند و نکات مثبت کارهای ارائه شده، یادوری شد ودرنهایت، ماحصل برگزاری این دوره‌ی"نمایش‌سایه‌ای"، به برگزاری جشنواره‌ی "جشن‌بازی سایه‌ها" در ایام دهه فجر، ختم خواهد شد. ضمن‌این‌که دریافت گواهی ۳۲ ساعت این دوره نیز، منوط به اجرای نمایش برای کودکان و شرکت در جشنواره خواهد بود.

گفتنی است محمود دهقان هراتی، فرزند ناصر، متولد یکم مرداد ۵۳ اهل هرات شهرستان‌خاتم می‌باشد. وی دارای سوابق تحصیلی لیسانس‌ هنرهای‌نمایشی ازدانشگاه‌علم وفرهنگ‌تهران ۱۳۷۷، فوق‌لیسانس‌ پژوهش‌هنر از دانشکده‌ی‌هنرومعماری‌ دانشگاه‌آزاد تهران ۱۳۸۲، دکترای‌هنرهای‌نمایشی با گرایش "نمایش‌سایه" ازدانشگاه‌ ملی‌مالزی‌UM می‌باشد.

محموددهقان‌هراتی استخدام رسمی آموزش وپرورش است. تدریس دردانشگاه‌آزاداسلامی‌یزد، دانشکده‌ی ‌هنرومعماری، دانشگاه‌فرهنگیان ‌یزد، کارشناسی‌نمایش‌حوزه‌ی‌هنری‌یزد و مسئولیت انجمن‌نمایش استان‌یزد را، در کارنامه‌ی شغلی‌اش دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =