کد خبر: 276220
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶
بازدید 727
پوستر بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منتشر شد

پوستر بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری با تکیه بر عناصر قصه‌گویی سنتی ایرانی منتشر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هدا حدادی تصویرگر این پوستر با بیان این‌که اثر او به تعامل نسل امروز با نسل گذشته اشاره دارد،‌ گفت: «اگرچه جشنواره بین‌المللی است، اما از آن‌جا که برگزار کننده، کشور ایران است این امکان وجود داشت که از عناصر سنتی قصه‌گویی در آن استفاده شود.»
او افزود: «در همین راستا تصمیم گرفتم مادربزرگی را تصویر کنم که در حال قصه‌گویی برای نوه‌هایش است‌. در این فضا از لحاف و تشک سنتی استفاده کردم و فضای راحت و آرامی را ترسیم کردم که قصه‌گویی باید در آن اتفاق بیفتد.»
این تصویرگر ادامه داد: «رهایی، آزادی و آرامش عناصری‌اند که اثر به آن‌ها تکیه دارد. کودک زمانی که قصه‌ای را می‌شنود به آرامش و رهایی می‌رسد. از سوی دیگر هدف پایانی قصه‌گوها همنشینی افراد،‌ گرد هم آمدن آدم‌ها و در واقع روایت تجاربی است که در قالب قصه اغراق می‌شوند.»
حدادی ادامه داد: «همان‌طور که در تصویر مشهود است عناصر سنتی در لباس مادربزرگ مشهود است با این حال کودکان لباس‌های امروزی پوشیده‌اند. این مساله هم به تعامل دو نسل اشاره دارد و هم به این مساله می‌پردازد که نسل جدید همچنان نیازمند شنیدن قصه‌اند.»
وی درباره‌ی شیوه‌ی انتخاب رنگ‌ها برای پوستر بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی توضیح داد: «رنگ‌های شاد علاوه بر جاذبه‌ی بصری می‌توانند بر شادی و صمیمیتی اشاره داشته باشند که فضای قصه و شنیدن قصه و دور هم نشینی ایجاد می‌کند.»
گفتنی است گرافیست پوستر بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شاپور حاتمی است.  
این جشنواره از 2 تا 5 بهمن در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شاهد حضور قصه‌گویانی از ایران و دیگر کشورهای جهان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =