فعالیت های کانون بهترین فرصت جهت انتقال فرهنگ ایرانی،اسلامی به کودکان و نوجوانان است

علیرضا غیور در آیین گشایش طرح کانون نمایش در مرکز شماره دو اردستان، هنر و سینما را ابزاری مناسب جهت انتقال و ترویج فرهنگ صحیح به جامعه به ویژه نسل جدید دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، آیین گشایش طرح کانون نمایش در مرکز شماره دو اردستان با حضور فرماندار این شهرستان برگزار شد.

علیرضا غیور با اشاره به نقش هنر در انتقال فرهنگ و ارزش های ایرانی، اسلامی به نسل جدید گفت: هنر و به ویژه فیلم می تواند بسیاری از مفاهیم فرهنگی را به کودکان و نوجوانان منتقل کند و فرزندان ضمن دریافت پیام های فرهنگی فیلم، ساعت های خوشی را در کنار یکدیگر سپری می کنند.

فرماندار اردستان افزود: وجود دو مرکز کانون در اردستان می تواند استعدادهای متنوع کودکان و نوجوانان این شهر را با کمک مربیان کانون به شکل مناسب شکوفا کند. وی ضمن ابراز خرسندی از فرصت پخش فیلم های سینمایی برای کودکان و نوجوانان در اردستان اظهار کرد: کانون پرورش فکری سابقه ای طولانی در تولید فیلم های بامحتوا و خوب برای کودکان و نوجوانان داشته و طرح کانون نمایش در مرکز شماره دو اردستان این فرصت را به وجود آورده که کودکان و نوجوانان در کنار خانواده ها به تماشای فیلم های مورد علاقه خود بنشینند.

این مسوول هم چنین با اشاره به سابقه درخشان کانون گفت: کانون پرورش فکری به عنوان یک نهاد تاثیرگذار در حوزه فرهنگ با کودکان و نوجوانانی در ارتباط است که آینده ایران اسلامی را رقم می زنند و لازم است با توجه به این موضوع سایر نهادها و سازمان ها نهایت همکاری را با این مجموعه داشته باشند.

در ادامه این آیین منیرالسادات سجادیان معاون فرهنگی کانون در سخنان کوتاهی گفت: کانون استان اصفهان هم اکنون با بیش از 60 مرکز ثابت، سیار و پستی فعالیت های متنوع فرهنگی،هنری و ادبی را برای کودکان و نوجوانان برگزار می کند. وی با اشاره به آغاز طرح کانون نمایش از سال گذشته در کانون اصفهان بیان کرد: پخش فیلم از جمله برنامه های جذاب و قدیمی در مراکز کانون بوده که همواره استقبال کودکان و نوجوانان را به دنبال داشته است و در همین راستا سال گذشته طرح کانون نمایش با هدف پخش فیلم های کودک و نوجوان در مراکز فرهنگی هنری کانون در سراسر کشور راه اندازی شد و با استقبال خانواده ها نیز روبرو گردید.

پخش فیلم سینمایی "پایان رویاها" با حضور دانش آموزان مدارس پایان بخش این آیین بود.گفتنی است فیلم پایان رویاها روایت گر پسربچه ای است که به همراه خانواده خود در یکی از روستاهای شمالی کشور زندگی می‌کند و با آمدن اسبی به این خانه، پسرک علاقه شدیدی به اسب پیدا می‌کند، اما به واسطه اشتباهی که از او سر می‌زند دچار مشکلاتی می‌شود و مشکل را ابتدا از خانواده خود مخفی می‌کند و.....

«پایان رویاها» پیش‌تر در جشنواره فیلم فجر، سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان و سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان شیکاگو به نمایش در آمده است و به فهرست پایانی بهترین فیلم‌های آسیاپاسفیک ۲۰۱۷ راه یافته است.

گفتنی است این اثر امسال موفق به دریافت دیپلم افتخار سیفژ و جایزه‌ی «عشقی بزرگ برای جهانیان» در جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان نیز شده است.

گزارش تصویری آیین گشایش طرح کانون نمایش در مرکز شماره دو اردستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =