نام فرهاد حسن‌زاده در فهرست پنج نامزد جایزه‌ی هانس کریستین اندرسن

«فرهاد حسن‌زاده» خالق رمان «هستی» در فهرست پنج نامزد پایانی جایزه‌ی هانس کریستین اندرسن سال ۲۰۱۸ قرار گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، با اعلام سایت رسمی جایزه‌ی هانس کریستین اندرسن، ‌فرهاد حسن‌زاده نویسنده‌ی نام آشنای کودک و نوجوان به مرحله‌ی پایانی این رقابت راه یافته است.

این نویسنده که از سوی شورای کتاب کودک (نماینده‌ی رسمی Ibby دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان در ایران) ‌به این مسابقه معرفی شده است، در این دور با نویسندگانی از فرانسه، سوئد، ژا‍‍پن و نیوزلند رقابت می‌کند.

این جایزه که با نام «نوبل کوچک» نیز شناخته می‌شود به خاطر «یک عمر فعالیت موفق در حوزه نویسندگی و تصویرگری ادبیات کودکان و نوجوانان» به فعالان این حوزه اعطا می‌شود.

‍پیش‌تر فرشید مثقالی این جایزه را در حوزه‌ی تصویرگری و در سال ۱۹۷۴ میلادی برای کشور ایران به ارمغان آورده است. احمدرضا احمدی، هوشنگ مرادی کرمانی و نسرین خسروی دیگر نامزدهای این جایزه در سال‌های گذشته بوده‌اند.

گفتنی است که آثار منتشر شده از این نویسنده در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جزو آثار شاخص ادبیات کودک و نوجوان تلقی می‌شوند. رمان‌های «هستی» و «زیبا صدایم کن» از مجموعه‌ی «رمان نوجوان امروز» علاوه بر موفقیت‌های داخلی به زبان‌های انگلیسی، ترکی استانبولی و عربی منتشر شده و یا در دست انتشار است. گفتنی است که چندی قبل رمان «زیبا صدایم کن» در فهرست افتخار دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان نیز قرار گرفته است.

همچنین مجموعه‌ی «کوتی کوتی» و «پی‌تی‌کو پی‌تی‌کو»، «آقا رنگی و گربه‌ی ناقلا» از کتاب‌های موفق این سال‌ها در حوزه‌ی ادبیات کودک بوده‌اند. «وقتش رسیده کمی پسته بشکنیم» عنوان مجموعه شعری از حسن‌زاده است که در انتشارات کانون منتشر شده است.

حسن‌زاده علاوه بر این‌که در فهرست پنج نامزد پایانی جایزه‌ی هانس کریستین اندرسن سال ۲۰۱۸ قرار دارد، امسال از سوی ایران نامزد جایزه آستریدلیندگرن ۲۰۱۸ نیز شده است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این موفقیت بزرگ را که گامی در اعتلای فرهنگ و ادبیات کشور عزیزمان ایران است به این نویسنده‌ی ارزشمند تبریک می‌گوید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =