کد خبر: 276293
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
درخشش 10 کتاب کانون در نهمین جشنواره‌ی کتاب برتر

آیین پایانی نهمین جشنواره‌ی «کتاب برتر» در حالی برگزار شد که 10 عنوان از آثار کانون در بخش‌های مختلف، جایزه‌ی «کتاب برتر» و «کتاب برگزیده» را نصیب خود کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این مراسم «زیبا صدایم کن» اثر فرهاد حسن‌زاده به عنوان «کتاب برتر» بخش نوجوان معرفی شد.

در همین بخش «شاهزاده خانومی در مترو» نوشته‌ی محدثه گودرزنیا، «شب بخیر ترنا» اثر جمال‌الدین اکرمی و «وقتی گنجشگکی جیک‌جیک یاد می‌گیرد» نوشته‌ی محمدرضا یوسفی به عنوان برگزیده شناخته شدند. این آثار پیش‌تر نیز جوایزی را به خود اختصاص داده بودند.

همچنین از کتاب‌های «زمستان تمام می‌شود» نوشته‌ی علی ناصری، «راز خانه سه خواهرون» نوشته‌ی عبدالمجید نجفی، «فریاد آق اویلی» نوشته‌ی عبدالرحمان اونق و «صندلی برای یک نفر و نصفی» نوشته‌ی محمد رمضانی در همین بخش تقدیر شد.

در بخش داستان خردسال کتاب «ده پرنده‌ی زرد و سبز و آبی»، نوشته‌ی سوسن طاقدیس کتاب برتر داستان خردسال شناخته شد.

در بخش کودک، انتشارات کانون رتبه‌ای به دست نیاورد. با این حال در بخش داستان این رده‌ی سنی از کتاب «از این طرف نگاه کن» نوشته‌ی علی خدایی تقدیر شد.

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در بخش شعر نوجوان نیز توانست رتبه‌ی کتاب برتر و کتاب برگزیده را به خود اختصاص دهد.

بر این اساس «با فرفره‌ها به شادی باد بگرد» سروده‌ی بابک ‌نیک‌طلب و «چهارشنبه‌های بستنی» سروده‌ی انسیه موسویان این جوایز را کسب کردند.

اما آثاری همچون «خوش به حال من» سروده‌ی فاطمه سالاروند، «آوازهای سیب زمینی» سروده‌ی مهدی مرادی و «تلنگر باران» سروده‌ی حمیدرضا شکارسری آثار تقدیری این بخش اعلام شدند.

در بخش شعر خردسال نیز از اثر «دو تا سیب شیرین» سروده‌ی خاتون حسنی تقدیر شد.

در بخش کتاب‌های علمی آموزشی خردسال «آ مثل آهو» و «ف مثل فیل» جایزه‌ی کتاب برتر علمی آموزشی خردسال را نصیب خود کردند و «با عددها دوست می‌شوی؟» نوشته‌ی لاله جعفری به عنوان «کتاب برگزیده» معرفی شد.

این در حالی است که کتاب‌های «راه او»، «به سوی او»، «مهربانی او» و «بهشت او» اثر سعید روح‌افزا از مجموعه «بوی گل محمدی» و کتاب «گوی و چوگان؛ سرگذشت ورزش در ایران» نوشته‌ی جمال‌الدین اکرمی نیز از تقدیرشدگان کتاب علمی آموزشی بخش نوجوان شناخته شدند.

گفتنی است در نهمین دوره‌ی جشنواره‌ی کتاب برتر ۱۱ عنوان کتاب داستان، ۱۳ عنوان کتاب شعر و ۹ عنوان کتاب علمی آموزشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نامزدهای پایانی معرفی شده بودند.

این جشنواره از سوی انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان برگزار می‌شود و داوران، آثار را در سه شاخه‌ی داستان، شعر و علمی آموزشی و در سه رده‌ی سنی خردسال،‌ کودک و نوجوان مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =