کتاب" که چکا ده لال" درجه قبولی منطقه ای را گرفت

برای اولین بار در خراسان شمالی کتاب شعر" که چکا ده لال" درجه قبولی منطقه ای کمیته بررسی و انتخاب کتاب را گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی،  مدیر کل کانون استان با اعلام این خبر گفت: کتاب شعر شاعر اسفراینی که به زبان کرمانجی توسط انتشارات عمو علوی به چاپ رسیده بود، توانست به تأیید کمیته بررسی و انتخاب کتاب برسد و درجه قبول منطقه ای را از آن خود کند.

منیر صادقی با بیان اینکه در مجموع 4 کتاب از این استان به کمیته کتاب معرفی شده بود، گفت: کتاب های قصه های قمری تجلی، تجوید قرآن کریم، آشنایی با سبک های تلاوت و حفظ قرآن کریم و عفاف و حجاب هم به همراه کتاب «که چکا ده لال» به کمیته بررسی و انتخاب کتاب ارسال شد.

وی ادامه داد: کتاب «که چکا ده لال» به معنی دختر زیبا، افسانه ای است که رضا قارشی آن را برای کودکان گروه سنی(ج) بازنویسی و امیر شادکام آن را تصویر گری نموده است.

وی با بیان اینکه موضوع این کتاب قصه‌ای است که در سینه پدربزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها پنهان شده است ، اضافه کرد: در صورت تأمین اعتبار این کتاب می تواند به صورت منطقه ای وارد کتابخانه های کانون پرورش قکری کودکان و نوجوانان شود.

گفتنی است پیش از این کتاب شعر زهرا داوری شاعر بجنوردی با عنوان یک قاچ هندوانه توسط انتشارات کانون پرورش فکری به چاپ رسیده بود و این کتاب در حال حاضر به خط بریل هم در مراکز فراگیر کانون موجود است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =