اولین جشنواره حوزه‌ای قصه‌گویی شمال فارس برگزار شد

اولین جشنواره حوزه‌ای قصه‌گویی شمال فارس با عنوان «بابا برفی و ننه سرما» در مرکز فرهنگی هنری شماره 1 صفاشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، اولین جشنواره حوزه‌ای قصه‌گویی شمال فارس با عنوان «بابا برفی و ننه سرما») به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، مرکز فرهنگی هنری  شماره یک صفاشهر و با حضور جمعی از مسئولان شهرستان خرم‌بید در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد برگزار شد.

بر اساس این گزارش، سابقه برگزاری جشنواره قصه گویی مرکز فرهنگی هنری شماره 1 صفاشهر به سال 82 برمی گردد و در چهاردهمین سال برگزاری، کانون این شهر میزبان اولین جشنواره قصه گویی حوزه ای شمال فارس بود.

در این مراسم که 13 ‌ قصه‌گو از شهرستان‌های اقلید، سعادت‌شهر، بوانات و مراکز شماره 1 و 2 صفاشهر حضور داشتند، گروه‌های نوجوان قصه‌های خود را برای مخاطبان و داوران این جشنواره ارائه کردند.

کشف استعدادها، به بار نشاندن اندیشه‌ها و تقویت حس اعتماد به نفس و خودباوری اعضا و دانش‌آموزان، مهم ترین اهداف جشنواره قصه گویی بود.

پرداختن به قصه‌های بومی و محلی، غنی‌سازی فرهنگ قصه‌گویی، ترویج این فعالیت مهم و آموزش غیر مستقیم مفاهیم اخلاقی ومذهبی به کودکان و نوجوانان و تقدیر از پدربزرگ و مادربزرگ‌های قصه‌گو نیز از اهداف دیگر این برنامه فرهنگی عنوان شده است.

از برنامه‌های دیگر این مراسم،  قصه‌گویی‌های زیبا توسط تعدادی از پدربزرگ و مادربزرگ‌ها و اجرای برنامه توسط گروه‌های سرود  بود.

در پایان اولین جشنواره حوزه‌ای قصه‌گویی شمال فارس با نظر داوران، رعنا کارگری از بوانات، سارا ایزدی از سعادت‌شهر و محدثه اسدی و یوسف بیگ زاده از مراکز صفاشهر به عنوان اعضای قصه گوی برگزیده معرفی شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =