نوزده شرکت‌کننده، راویان روز نخست جشنواره قصه‌گویی می‌شوند

در نخستین روز از برگزاری بیستمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری،‌ 19 قصه‌گوی ایرانی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رقابت‌های این جشنواره در حالی آغاز می‌شود که علاوه بر اجرای بخش فراگیر، رضوی و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، قصه‌گویان بخش ملی به روایت قصه‌های خود می‌پردازند.

بر این ‌اساس روز دوم بهمن 1396 نعیمه بیدمشکی از استان یزد در بخش رضوی، پاییزه طاهری از تهران و ملیحه کرمی از بوشهر در بخش ملی و طاهره بشیر از تهران در بخش فراگیر از ساعت8:30 تا 10 داستان‌های «انتظار شیرین»، «آرش کمانگیر و مرد عنکبوتی»، «گرگ نقاش» و «تخمه هندوانه» را روایت خواهند کرد.

در ادامه هدی احمدی از اصفهان قصه «سبدی از رنگ‌ها» را نقل می‌کند. «کچل کفترباز»، «هفت برادر»، «حسن کچل» و «دخترک مو فرفری» دیگر قصه‌هایی هستند که به ترتیب از سوی سمیرا عامری‌پور از هرمزگان، محمدجواد جعفری از کرمان، فاطمه برمال از اردبیل در بخش ملی و سپیده ابراهیمی از چهار محال و بختیاری(بخش فراگیر) از ساعت 10:30 تا 12 نقل خواهد شد.

در نوبت بعدازظهر که از ساعت 14 تا 15:30 خواهد بود،‌ مریم صرفی از سمنان، محترم جره‌یی از یزد، محسن ساجدی‌فر از خراسان رضوی، سلطانعلی دریادل از آذربایجان غربی(بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها) و فرزانه لطیفی از کرمانشاه(بخش رضوی) داستان‌های «خیجه چاهی»، «گوساله‌ی لجباز»، «دختر چهل ‌گز قد و چهل گز مو»، «فیل مغرور،‌ گنجشک پرزور» و «مرام کریمان» را نقل می‌کنند.

بر همین اساس، در ساعت‌های پایانی نخستین روز از برگزاری بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، داستان‌های «معدن زغال سنگ کجاست؟»، «بی‌بی جان»، «قیچی که دنبال کار می‌گشت»، «نقل رستم» و «فانوس‌های روشن» روایت می‌شود.

قصه‌گویان این داستان‌ها به ترتیب زینب قمری و طاهره‌السادات سجادی (بخش رضوی)هر دو از استان البرز ، آرزو حقیقی از استان فارس، منیژه واحدقازیانی از گیلان و ربابه هاشمی از مازندران هستند. این بخش از رقابت از ساعت 16 تا 17:30 برگزار خواهد شد.

گفتنی است در دومین روز از این جشنواره که در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، قصه‌گویان بخش بین‌الملل به رقابت خواهند پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =