سوم بهمن، آغاز رقابت‌های بخش بین‌الملل جشنواره قصه‌گویی

صبح روز سوم بهمن 13 قصه‌گوی ایرانی و خارجی رقابت خود در بخش بین‌الملل بیستمین جشنواره‌ی قصه‌گویی کانون پرورش فکری را آغاز می‌کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هشت قصه‌گوی خارجی و پنج قصه‌گوی ایرانی در حالی در این بخش به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت که جشنواره روز دوم بهمن 1396 کار خود را آغاز کرده بود.

 بر این اساس از ساعت 8:30 تا 10 صبح روز سوم بهمن، فاطمه فرحت از لبنان، قمر غلامیان از بوشهر و جان تیتی نامای از کنیا قصه‌های «دوست قابل اعتماد»، «بز چاق» و «چاگوارافیکی» را روایت خواهند کرد.

بر همین اساس، از ساعت 10:30 تا 12 باربارا آمارال از برزیل با قصه «خوان تولو»، وحید خواجوی از کرمانشاه با قصه «ملوچک اگرسو»، فروزنده طاووسی از همدان با قصه «قصه‌ی ککلیلی» و ریچارد مارتین از آلمان با قصه‌ی «پسری که به حرف گوش نمی‌کرد» با دیگر همتایان خود رقابت خواهند کرد.

در عین حال در نوبت بعدازظهر که از ساعت 14 تا 15:30 خواهد بود، نورآذر اسحاق از مالزی «کوروس بز» را روایت می‌کند. بانو رضایی دیگر قصه‌گوی این بخش است. این قصه‌گوی افغان داستان «مرغ دریایی و ماهیگیر» را نقل خواهد کرد. در ادامه ربتوپارنا قوش از هند، پریسا صدایی‌آذری از اردبیل و بیزا آکیوز از ترکیه داستان‌های خود با نام‌های «تولد یک لوتوس»، «دوزنمک و پادشاه» و «دوقوزی‌ها» را نقل خواهند کرد.

گفتنی است رضا فیاضی، حمید جبلی، حسن دولت‌آبادی، مادلار منس و رخسانا خان‌علی داوری این بخش را بر عهده دارند.

بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی تا 5 بهمن 1396 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =