کانون پرچم‌دار دیرین قصه‌گویی در کشور است

دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را پرچم‌دار دیرین این هنر ارزش‌مند در کشور عنوان کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رضا قمرزاده در آیین آغاز این رویداد بین‌المللی با بیان این مطلب گفت: مکتب قصه‌گویی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به صورت فرآیند محور در مراکز فرهنگی‌هنری این مجموعه صورت می‌گیرد و هر مرکز مانند دانشگاهی است که در آن مربی و متربی در تعامل با هم حرکت می‌کنند.

وی افزود: اهل قلم و ادبیات قصه‌ها را از دل سینه‌های نسل گذشته بیرون می‌آورند و در قالب کتاب و آثار مکتوب به ما هدیه می‌دهند تا مربیان، پدرها و مادرها، با بهره‌گیری از فن‌آوری‌های قصه‌گویی با تاکید بر ابزار بیان و زبان خود آن را به مخاطب ارایه دهند.

دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در ادامه یادآور شد: قصه‌گویی شاهراه رشد و تقویت روحیه پرسش‌گری در بچه‌ها است، قصه راه بیان نیازها از سوی متربی و تکوین واژه‌ها، کلمه‌ها و مهارت‌های زندگی، راه انتقال تجارب، قوانین اجتماعی، ارزش‌های ملی و دینی از سوی بزرگ‌ترها و در نهایت راهی برای آینده بهتر است.

وی در این آیین ادامه سخنان خود را در قالب متنی ادبی با بهره‌گیری از صنایع ادبی و تشبیه ادامه داد و اظهار داشت: در 5 ماه گذشته 780 چشمه در مراکز فرهنگی‌هنری کانون و در شهرهای مختلف جوشید، 7هزار پرنده‌ (قصه‌گویان) در کنار این چشمه‌ها آواز سرودند، چشمه‌ها به 31 رودخانه (استان) کوچک تبدیل و با هم پیوند خوردند و به راه خود ادامه دادند تا در 5 رودخانه‌ی بزرگ‌تر (منطقه‌ای) به جلوه‌گری در آمدند و امروز به یک آبشار(جشنواره بین‌المللی) زیبا تبدیل شده‌اند.

قمرزاده با اشاره این‌که در کنار این چشمه‌ها بیش از 90 هزار نهال که بچه‌ها و مخاطبان آن هستند سیراب شدند خاطرنشان کرد: امروز در کنار هم جمع شده‌ایم تا نتیجه تلاش‌های نمایندگان 7هزار مربی را  که همواره به رفاقت فکر می‌کنند نه رقابت را ببینیم و بشنویم.

آیین شب چراغ و روش کردن چراغ مرحله پایانی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از سوی دبیر  و اجرای قصه‌ی «لالایی مدیترانه» از سوی مهتاب شهیدی مربی مسوول مرکز شماره 9 کانون تهران از دیگر برنامه‌های جشن آغازین این رویداد بین‌المللی بود.

قمرزاده در پایان از تمامی مسوولان، کارشناسان، مربیان و دست‌اندرکارانی که برای برگزاری این رویداد بین‌المللی تلاش کرده‌اند قدردانی کرد.

بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از روز 2 بهمن 1396 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران آغاز شده و تا روز 5 بهمن ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =