کد خبر: 276390
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
بازدید 782
 مسابقه‌ی کتاب‌خوانی در فضای مجازی

همزمان با گرامی‌داشت سی و نهمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، مسابقه کتاب‌خوانی در فضای مجازی از سوی اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سمنان برگزار می‌شود.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری و رئیس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر استان از برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی در کانال تلگرامی «یار مهریان» به آدرس «telegram.me/Yaremehrabankpfs» خبر داد و گفت: این مسابقه علاوه بر ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و استفاده بهینه از فضای مجازی به مناسبت سی و نهمین بهار پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با هدف آشناسازی مخاطبان به‌ویژه کودکان و نوجوانان با آرمان‌ها و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و فراهم‌سازی زمینه حضور پرشکوه آنان در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اجرا می‌شود.

جمال در ادامه افزود: با توجه به استقبال مخاطبان کانال تلگرامی «یار مهربان» از مسابقات کتاب‌خوانی در فضای مجازی، اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سمنان این‌بار اهل کتاب را به مطالعه‌ی رمان «فصل‌ پنجم:‌ سکوت» نوشته‌ی «محمدرضا بایرامی» دعوت کرد و همراهان کتاب تا پایان بهمن‌ماه سال جاری فرصت دارند تا به ۱۸ سؤال مطرح‌شده این مسابقه پاسخ دهند.

رئیس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه‌ی فجر استان سمنان اظهار داشت: ۱۸ اسفندماه همزمان با سال‌روز ولادت بنیان‌گذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره)، پنج برگزیده نهایی این مسابقه به قید قرعه معرفی می‌شوند.

جمال خاطرنشان کرد: به برگزیدگان اول تا سوم کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و برگزیدگان چهارم و پنجم نیز بسته فرهنگی به ارزش ۵۰۰هزار ریال اهدا می‌شود.  

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان تصریح کرد: برای شرکت در این مسابقه، هیچ رده سنی در نظر گرفته نشده و تمام افراد علاقمند برای شرکت در این مسابقه می‌توانند کتاب را از مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سراسر استان، تهیه و مطالعه فرمایند.

گفتنی است؛ داستان کتاب درباره‌ی پسر هفده ساله‌ای ملقب به «مرتضی گاری» است که در جنوب شهر در منطقه‌ای فقیرنشین به اتفاق پدر و مادرش زندگی می‌کند. او بیشتر وقت خود را به همراه دوستانش به خوشگذرانی، فوتبال و... می‌گذراند. مرتضی روزی به‌طور اتفاقی «فرشته»، دختر نوجوان محلّه را می‌بیند و او را از وجود موتورسواری که در تعقیب وی است مطلع می‌کند و باعث فرار فرشته می‌شود. مأموران رژیم شاه، مرتضی را دستگیر می‌کنند، او بی‌آنکه بداند موضوع چیست؟ مورد بازجویی قرار می‌گیرد و کم‌کم به اسرار مهم فعالیت سیاسی فرشته پی می‌برد و با مرور خاطرات خود و بازبینی اتفاقاتی که ساده از آنها چشم‌پوشی کرده بود، به حقایق جدیدی می‌رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =