برگزیدگان مسابقه زیست‌محیطی پرندگان جنوب در استان خوزستان معرفی شدند

برگزیدگان مسابقه زیست‌محیطی " پرندگان جنوب را ببینیم قبل از این‌که ..." در استان خوزستان پیش از ظهر امروز در اهواز معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، هیئت‌داوران مسابقه زیست‌محیطی " پرندگان جنوب را ببینیم قبل از این‌که ..." برگزیدگان این مسابقه در بخش‌های نقاشی، سفال‌گری، عکاسی، نشریه دیواری، کاردستی با دور ریختنی‌ها، شعر، داستان و دل نوشته را معرفی کردند.

در بخش عکاسی، شهریار افتخاری از دزفول، ستایش نصیر قلعه خلیلی از شوش و محمدرضا عبادی زاده از هندیجان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم این مسابقه را به خود اختصاص دادند.

در این مسابقه، علی تامرادی از باغملک، ملیکا غبیشاوی از بندرامام، آناهیتا ابوعلی، نهال دیده بان و علیرضا شاکرنسب همگی از شهرستان بهبهان، هیفاء لطیفی پور از شوش، امیرمحمد مرادی از ماهشهر، مریم یزدانی، پارمیدا هادیان قهفرخی و ستایش یزدانی هر سه از اهواز رتبه‌های برگزیده بخش نقاشی را کسب کردند.

بر اساس این گزارش رتبه‌های برتر بخش سفال این مسابقه نیز به محمدرضا نوابان، سید حسن محمداصل و حیدر رسول نسل هر سه از خرمشهر و رضوان دهقان از اهواز رسید.

در بخش روزنامه دیواری مسابقه زیست‌محیطی " پرندگان جنوب را ببینیم قبل از این‌که ..." نیز حدیث قنواتی، سارینا ابوعلی نژاد و مبینا حسین زاده همگی از شهرستان بهبهان رتبه‌های برتر را به دست آوردند.

همچنین نیاز شکری نسب از بهبهان و کیان بسحاقی از مسجدسلیمان عنوان برترین های بخش کاردستی این مسابقه را به خود اختصاص دادند و در بخش شعر این مسابقه، مبینا ریاحی فر از بندر امام، عرفان کیانی فرد از رامهرمز، روشنا آریان پور از شوش و آتنا دهقانی مدیسه از سوی هیئت‌داوران به‌عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

آیناز احمدی و زهرا زمانی اصل از شوش و مریم اسماعیلی از گتوند در بخش دل نوشته و علیرضا عبادی و شکیبا قنواتی از ماهشهر و فاطمه صالحی از گتوند در بخش داستان رتبه‌های برتر را کسب کردند.

در مسابقه‌های فرهنگی و هنری و ادبی با عنوان" پرندگان جنوب را ببینیم قبل از این‌که ..." با موضوع حفاظت از محیط‌زیست که با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل محیط‌زیست استان خوزستان برگزار شد؛ در مجموع 521 اثر کودکان و نوجوانان خوزستانی در بخش‌های نقاشی، سفال‌گری، عکاسی، نشریه دیواری، کاردستی، شعر، داستان و دل نوشته داوری شدند.

در حاشیه مراسم معرفی برگزیدگان مسابقه زیست‌محیطی پرندگان جنوب که با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، مشاور امور هنری استاندار خوزستان، معاون و کارشناسان اداره کل حفاظت از محیط‌زیست استان و جمعی از دانش آموزان مدارس در مجتمع فرهنگی هنری کانون شهرستان اهواز، واقع در فاز 2 پادادشهر، روبروی بازارچه برگزار شد؛ نمایشگاه آثار برگزیده کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون پرورش فکری شرکت‌کننده در بخش‌های نقاشی، سفال‌گری، عکاسی، نشریه دیواری، کاردستی با دور ریختنی‌ها، شعر، داستان و دل نوشته افتتاح شد.

نمایشگاه آثار برگزیده کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در مسابقه زیست‌محیطی پرندگان جنوب از امروز آغاز شده و تا پایان بهمن‌ماه همه روزه به‌جز ایام تعطیل از ساعت 8 الی 14 آماده بازدید علاقه‌مندان است.

گفتنی است: در این مسابقه کودکان و نوجوانان خوزستانی 4 تا 16 سال در مراکز کانون پرورش فکری سراسر استان، ضمن آشنایی پیرامون گونه‌های مختلف پرندگان موجود در استان خوزستان و اهمیت و جایگاه آن‌ها در تاریخ ایران، نقش و تأثیرات آن‌ها بر یکدیگر و کنترل بیماری‌ها و آفات کشاورزی اقدام به خلق آثار فرهنگی و هنری و ادبی با هدف حفاظت و کمک به بقا زیستگاه‌های پرندگان کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =