نوجوانان راه‌یافته به جشنواره همیار مربیان کانون می‌شوند

دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: 10 نوجوانی که به مرحله پایانی این رویداد فرهنگی راه‌یافته‌اند در صورت تمایل می‌توانند به عنوان همیار مربی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت کنند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رضا قمرزاده در نشست با نوجوانان راه‌یافته به مرحله‌ی پایانی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ضمن اعلام این خبر افزود: علاوه بر این با توجه به توافق‌های صورت گرفته این 10 عضو کانون به مدت دو سال نیز می‌توانند از خدمات رایگان کانون زبان ایران در شهرهای خود بهره‌مند شوند.

وی در ادامه با بیان این‌که قصه‌ها ما را زودتر به آینده نزدیک می‌کنند، خاطرنشان کرد: تعداد نوجوانان راه‌یافته به مرحله بین‌المللی جشنواره بیستم سه دهم درصد کل شرکت‌کنندگان هستند که از میان 3هزار و 773 نوجوان شرکت‌کننده انتخاب شده‌اند و از نظر ما تمام 10 نفر برگزیده‌اند.

قمرزاده افزود: از دوره گذشته که حضور نوجوانان در جشنواره قصه‌گویی مطرح شد دغدغه‌ها و ملاحظه‌هایی در زمینه‌ی مواجهه‌ی مربیان با این موضوع وجود داشت که خوشبختانه حتی یک مورد هم اعتراض یا نارضایتی از سوی آن‌ها گزارش نشد و بر عکس مربیان بسیاری نیز از این ایده استقبال کردند، چرا که معتقد بودند تلاش‌شان به ثمر رسیده است.

وی با اشاره به این‌که در دور اول، حضور نوجوانان در مرحله پایانی جشنواره رقابتی نبود یادآور شد: بنا به درخواست خود نوجوانان امسال این بخش نیز همانند سایر بخش‌ها رقابتی شد و اگر سه نفر به عنوان برترین‌ها از سوی داوران معرفی می‌شوند به این معنا نیست که 7 نفر دیگر برگزیده نیستند این برتری تنها به خاطر برخی شاخص‌ها و معیارهای داوری است.

دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی حضور نوجوانان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و مربیان در جشنواره را در اصل، تحقق یکی از شعارها دانست که «پیوند میان نسل گذشته با حال و آینده» است و اظهار داشت: رشد بیش از 83 درصدی مشارکت نوجوانان نسبت به دور گذشته یکی از مهم‌ترین دست‌آوردهایی است که در کم‌تر حرکت‌های فرهنگی در کشور می‌توانیم شاهد آن باشیم.

دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ادامه داد: این رشد یعنی موفقیت کانون در انتخاب مسیر فعالیت‌ها و برنامه‌های خود است که باید از این بابت خدا را سپاس‌گزار باشیم.

 آیین پایانی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و معرفی برترین‌های بخش‌های مختلف ساعت 10 تا 12 روز 5 بهمن 1396 با حضور مدیرعامل کانون در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =