قصه‌گویی هنر آموزش مسیر درست به کودکان

هنر قصه‌گویی یکی از ابزارهای مهم برای جامعه‌ی امروز است استفاده که از آن می‌شود در آموزش مسیر درست به کودکان استفاده کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اموربین‌الملل کانون، مدیر کل مراسم‌ها و امور هنری معاونت فرهنگی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ضمن حضور در بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی عنوان کرد: «اگر ما هر چیزی را در قالب هنر استفاده کنیم برای جامعه‌ی بشری کارساز و متعالی است. هنر در ذات خداست، اگر می‌خواهیم فهمی از قدرت و علم خدا داشته باشیم این کشف تنها می‌تواند در قالب توجه به  هنر صورت بگیرد.»

حجت‌الاسلام «مجیدرضا فولادی» ادامه داد: «تمام مخلوقات خدا یک هنرند. در خلق انسان نیز هنرهای عجیبی نهفته است. میلیاردها انسان در کره‌ی زمین وجود دارند اما هیچکدام شبیه هم نیستند.»

وی تاکید کرد: «مسیر سیر و سلوک عرفا نیز در قالب هنر بوده است. با این حال ابزار متفاوتی داشته‌اند. لذا وقتی سوال می‌شود آیا قصه‌گویی می‌تواند ابزاری کارساز در جامعه‌ی کنونی تلقی شود، سوال تعجب برانگیزی است.

در مسیر امروزی که آفتی بر جامعه‌ی ما افتاده است. ابزارهای متعدد هنر که یکی از آن‌ها قصه‌گویی است سبب تعالی انسان می‌شود.»

وی درباره‌ی تاثیرات قصه‌گویی بر کودکان عنوان کرد: «کودک و نوجوان نهالند. این نهال تازه شکفته در هر قالبی از هنر شکل می‌گیرد. بی‌تردید یکی از ابزارهای مهم برای جامعه‌ی امروزی که به سمت پوچ‌گرایی می‌رود قصه و قصه‌گویی است.»

وی درباره‌ی لزوم استفاده از قصه‌های دینی در تربیت و آموزش عنوان کرد: «قصه‌های انبیا واقعی‌اند و بر روی فطرت تاثیر می‌گذارند. از آن‌جا که حکمت‌های الهی به آن‌ها ابلاغ شد، قطعا این نقش،‌ نقشی معنوی و الهی بود.

او ادامه داد: گاهی من می خواهم اثری بر مخاطب  بگذارم، اما گاهی اراده ای هست که فراتر از اراده‌ی من در آن تاثیر دارد. اگر ما همه چیز را در دست خداوند می‌دانیم، اراده نیز از آن خداست. او می‌تواند اراده را از من بگیرد. او اراده‌ای به انبیا برای هدایت بشر داده است پس اگر اراده‌ی خدا و هنر من در کنار هم قرار بگیرند می‌تواند تاثیر فوق العاده و آشکاری بر مخاطب بگذارند.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =