اجرای ویژه‌برنامه « آموزش خود مراقبتی» برای کودکان

مرکز فرهنگی هنری شفت با همراهی اداره بهداشت و آموزش و پرورش این شهرستان، ویژه‌برنامه«آموزش خودمراقبتی» را برای دانش‌آموزان شرکت‌کننده در طرح «کانون مدرسه» برگزارکرد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان؛ این ویژه‌برنامه درمسیر اجرای پنجمین طرح تحول سلامت، با همکاری کانون، آموزش و پرورش و اداره بهداشت شهرستان شفت و با حضور بیش از 60 دانش‌آموز شرکت‌کننده در طرح « کانون مدرسه» برگزارشد.

طی این برنامه که با عنوان «خودمراقبتی برای دانش‌آموزان» و با هدف یادآورشدن اهمیت حفظ سلامت و تندرستی در سایه رعایت بهداشت صورت‌گرفت، حاضران با چگونگی رعایت مسایل بهداشتی، به‌ویژه در مکان‌های عمومی بیش از پیش آشناشدند.

برهمین اساس کارشناس آموزش و بهداشت شهرستان شفت به ارایه‌ی آماری از مرگ ‌و میرهای ناشی از بیماری‌های غیرواگیر درعصرحاضر پرداخت و با تبیین این مساله که بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها، مصرف دخانیات و کم‌تحرکی از دلایل اصلی این امر است، بر ضرورت تلاش همه افراد جامعه برای حفظ سلامت فردی و اجتماعی تاکیدکرد.

اعظم دولت پناه درهمین حال اجرای طرح «خودمراقبتی» را زمینه‌ساز تغییر نگرش و سبک زندگی درجامعه عنوان‌کرد و با ارایه آموزه‌هایی در ارتباط با بهداشت فردی و اجتماعی، به دانش‌آموزان توصیه‌کرد ضمن پاس‌داشت سلامت خود، به عنوان سفیران سلامت درمدرسه و خانواده تلاش کنند.

زهرا نصرالله زاده، کارشناس تغذیه اداره بهداشت شهرستان شفت نیز به ذغدغه چاقی وزن و مصرف بیش از حد غذای حاضری اشاره‌کرد و راهکارهایی برای پیش‌گیری از چاقی، به ویژه درمیان کودکان و نوجوانان ارایه‌داد.

تشریح برنامه‌های کانون در خصوص آگاهی‌بخشی به کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها و هم‌چنین اشاره به اثربخشی این فعالیت‌ها، نقطه‌ی آغاز سخنان مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری شفت در این ویژه‌برنامه بود.

بتول آقاجانی در عین حال تعامل کانون با دیگردستگاه‌ها و نهادهای فعال درحوزه‌ی سلامت را یادآورشد و ضمن تاکید بر هدف‌مندی فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی این مجموعه فرهنگی، به اعضای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری توصیه‌کرد با فراگیری روش‌های خودمراقبتی، در مسیر حفظ سلامت خود و جامعه گام‌بردارند.

نمایش فیلم‌های آموزشی با موضوع بهداشت و تغذیه و هم‌چنین پخش بروشور دیگر بخش ویژه‌برنامه‌ی « خودمراقبتی» مرکز فرهنگی هنری شفت بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =