تلفیق نکات آموزشی با قصه‌های قدیمی خلاقیت قصه‌گو است

قصه‌گوی استان مرکزی که در بخش ملی بیستمین جشنواره‌ی قصه‌گویی با قصه‌ی «حلیمه» حضور داشت معتقد است خلاقیت یک قصه‌گو در تلفیق نکته‌های تربیتی و آموزشی با قصه‌های قدیمی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فاطمه عبدی مربی مسوول مرکز شماره‌ی دو خمین از استان مرکزی است و 15 سال سابقه‌ی کار در کانون و 13 سال سابقه‌ی قصه‌گویی دارد. او در ابتدا مربی فرهنگی کانون پرورش فکری بوده و حدود چهار سال مربی مسوول مرکز است.

وی با اشاره به این‌که بیش‌تر به قصه‌های طنز علاقه دارد گفت: برای گروه سنی نوجوان قصه‌هایی با مضمون طنز بیشتر انتخاب می‌کنم. اما به‌طور کلی هر قصه‌ای که قرار است اجرا کنم باید حتما قصه‌ای آموزنده و پیامی داشته باشد.

این قصه‌گو با تاکید بر این‌که قصه، شیوه‌ای برای انتقال مفاهیم آموزنده به کودکان و نوجوانان به صورت غیرمستقیم است توضیح داد: از آن‌جا که آداب و رسوم و سنن قدیمی ما در دست فراموشی است گویی برای نسل امروز حتی اجرای قصه با لهجه باعث کسر شان آن‌ها است.

او ادامه داد: برای من افتخار است که با لهجه خاص خودم قصه بگویم و همیشه با همین لهجه قصه می‌گویم.

عبدی یادآور شد: در انتخاب قصه بیشتر به سراغ آثار و قصه‌ها و افسانه‌های قدیمی می‌روم که جنبه‌ی طنز هم دارند اما در کنار آن یک پیام آموزشی را از کتابی انتخاب و با قصه در هم می‌آمیزم و اجرا می‌کنم.

بیستمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی با حضور 44 قصه‌گوی ایرانی و هشت قصه‌گوی خارجی در دو بخش ملی و بین‌الملل از 2 تا 5 بهمن 1396 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =