بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به ایستگاه آخر رسید

مربی کتابخانه سیار شهری شماره۱ کانون مشهد، رتبه اول بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون در بخش ملی را از آن خود کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در آیین پایانی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزیدگان و تقدیرشدگان این رویداد فرهنگی جوایز خود را دریافت کردند.

در بخش ملی این جشنواره، محسن ساجدی‌فر مربی سیار شهری کانون استان خراسان رضوی با قصه «دختر چهل گز قد و چهل گز مو» به عنوان نفر اول شناخته شد و بر اساس آرا هیات داوران، "ربابه هاشمی" از مازندران با قصه «فانوس‌های روشن» و "طوبی شیرکانی" از بوشهر با قصه «شیردشتی» به طور مشترک نفر دوم بخش ملی شدند. جایزه‌ی سوم این بخش را محمدجواد جعفری از کرمان با قصه «هفت برادر» و آرزو حقیقی از فارس با قصه «قیچی که دنبال کار می گشت» دریافت کردند.

در بخشی دیگر از آیین اختتامیه بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، قصه‌گویان برتر در بخش بین‌الملل، بخش نوجوان، بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها، فراگیر، مقاله‌نویسی و داستان رضوی اعلام و از آنان نیز تقدیر شد.

فاضل نظری مدیرعامل کانون طی سخنانی در آیین پایانی بیستمین جشنواره‌ِ‌ی بین‌المللی قصه‌گویی ضمن تبریک به برگزیدگان این دوره از جشنواره گفت: می‌دانیم این کار، کاری نمادین است و به‌طور طبیعی همه‌ی کسانی که در عرصه‌ی قصه‌گویی در این جشنواره شرکت کردند، مربیان، شرکت‌کنندگان و برگزارکنندگان همگی در حقیقت برنده هستند؛ چراکه یک اتفاق خوب و زیبا را رقم زدند.

او با تاکید بر این‌که همه‌ی کسانی که در اتمسفر قصه‌گویی نفس می‌کشند می‌دانند نخستین قصه‌گوی عالم خدا است، توضیح داد: آفرینش قصه‌ای دارد و خداوند وقتی آدم را آفرید برای او قصه گفت. خدا قصه‌ی خلقت را برای آدم تعریف کرد. خدا قصه‌ی هبوط انسان را تعریف کرد. خدا قصه‌ی رنج‌ها و آرزوهای آدم را، قوم‌ها و نسل‌های مختلفی که پیش از ما بودند را برای ما گفت و تمام این‌ها در کتاب‌های آسمانی به دست ما رسیده است.

مدیرعامل کانون با اشاره بر این‌که می‌دانیم بخش زیادی از قرآن از قصه‌ها است، ادامه داد: خدا می‌گوید «ما برای شما قصه می‌گوییم» کتاب فرهنگ ایران سرشار از قصه‌ها است. از شاهنامه که خود یک قصه‌ی بلند و پرافتخار از معماری باشکوه، کم‌نظیر و شاید بی‌همتای ما است تا لالایی‌های مادران این سرزمین همه قصه هستند. در حوزه‌ی هنر از تئاتر و سینما تا ترانه، شعر و موسیقی ما ایرانیان همگی قصه هستند.

او افزود: در اصل، زندگی ما یک قصه است. ما راوی و خالق یک قصه هستیم و آن قصه‌ی زندگی خودمان است. این‌که قدیمی‌ها می‌گفتند «الهی عاقبت به خیر شوی» و حالا ما هم گاهی به دیگران می‌گوییم یعنی الهی آخر قصه‌ات، قصه‌ی خوبی باشد.

بیستمین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی با حضور ۴۴ قصه‌گوی ایرانی و هشت قصه‌گوی خارجی در دو بخش ملی و بین‌الملل از دوم تا پنجم بهمن در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =