برگزیدگان بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی جایزه گرفتند

بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در آیین پایانی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزیدگان و تقدیرشدگان این رویداد فرهنگی جوایز خود را دریافت کردند.

بر این اساس، در بخش بین‌الملل باربارا آمارال از برزیل با قصه «خوان تولو»، پریسا صدایی‌آذر از اردبیل با قصه «نمک و پادشاه» و جان تی‌تی نامال از کنیا با قصه «چاگوارا فیکی»به عنوان نفرات اول تا سوم شناخته شدند.

در بخش ملی محسن ساجدی‌فر مربی سیار شهری کانون استان خراسان رضوی با قصه «دختر چهل گز قد و چهل گز مو» به عنوان نفر اول شناخته شد. در همین بخش طوبی شیرکانی از بوشهر با قصه «شیردشتی» و ربابه هاشمی از مازندران با قصه «فانوس‌های روشن» به طور مشترک نفر دوم شدند. جایزه‌ی سوم این بخش را محمدجواد جعفری از کرمان با قصه «هفت برادر» و آرزو حقیقی از فارس با قصه «قیچی که دنبال کار می گشت» دریافت کردند.

در بخش ملی از دو تن از قصه‌گویان تقدیر شد. منیژه واحدقازیانی از گیلان با قصه‌ی «نقل رستم» و ملیحه کرمی از بوشهر با قصه‌ی «گرگ نقاش» در این رقابت‌ها حضور داشتند.

ماهانا آقاداوودی از اصفهان با قصه «هر چه خدا خواهد همان می‌شود»، سجاد اسماعیلی از یزد با قصه «زبان حیوانات» و عسل اعظمی از آذربایجان شرقی با داستان «سنگ صبور» نفرات اول تا سوم بخش نوجوان شناخته شدند. در این بخش از حامد بهرامی نوجوان قصه‌گوی چهارمحال و بختیاری که قصه‌ی «کرم و شاه اردشیر» را روایت کرده بود، تقدیر شد.

گفتنی است در این مراسم جوایز بخش‌های «پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها»، «فراگیر»، «مقاله‌نویسی» و «داستان رضوی» نیز که اسامی برگزیده‌ی آن پیش‌تر اعلام شده بود نیز اهدا شد.

سلطانعلی دریادل از آذربایجان غربی با قصه «فیل مغرور، گنجشک پر زور» به عنوان پدربزرگ قصه‌گوی برگزیده و مریم علی‌محمدی از کردستان با قصه «بهترین نان، برای مهربان‌ترین مهمان» به عنوان مادربزرگ قصه‌گوی برگزیده از سوی مدیران جشنواره تجلیل شدند.

در بخش فراگیر از طاهره بشیر با قصه «سه تخمه هندوانه» و سپیده ابراهیمی با داستان «دخترک موفرفری» به عنوان دو قصه‌گوی برتر این بخش که برای کودکان ناشنوا قصه‌گویی کرده بودند، تجلیل شد.

فاطمه رنجبر، زهره رهنما و عزیزه ریحانی‌منفرد و مهری فلاح با مقاله‌های «بررسی تطبیقی توجه به مهارت‌های اجتماعی در قصه‌گویی ایرانی و خارجی»، «کارکردهای روان‌شناختی قصه‌گویی پریان در کودکان با تکیه بر شاهنامه و داستان‌های شارل پرو» و «قصه‌های کودک و نوجوان امکانی موثر برای دست‌یابی به جامعه‌ی سالم و متعال بزرگ‌سالی» نفرات اول تا سوم رقابت مقاله‌نویسی در این آیین حضور داشتند و جوایز خود را دریافت کردند.

همچون دوره‌ی گذشته از نفرات برتر بخش داستان‌نویسی رضوی نیز در این مراسم تجلیل شد.

مرضیه فعله‌گری نویسنده‌ی اثر «می‌فهمی لیلا؟» نفر نخست این رقابت شناخته شد. معصومه کریمی و آسیه رحمتی نیز خالق داستان‌های «اینجا همگی زائریم» و «زیر نور خورشید» به عنوان نفرات دوم و سوم جوایز خود را دریافت کردند.

بر همین اساس، در این آیین فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رضا قمرزاده دبیر جشنواره سخنرانی کردند.

قصه‌گویی دو نوجوان برگزیده جشنواره و پخش نماهنگی از بخش‌های مختلف جشنواره از جمله برنامه‌های این مراسم بود.

بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون در حالی به کار خود پایان داد که در این دوره 52 قصه‌گو از ایران و جهان طی سه روز قصه‌های خود را برای مخاطبان روایت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =