کانون پرورش فکری گلستان با بیش از ۲۰۰ برنامه مهیج دستاوردهای انقلاب را به کودکان و نوجوانان منتقل می‌نماید

رئیس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر گلستان در نشست رسانه‌ای بیان داشت: کانون پرورش فکری گلستان با بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی، هنری، ادبی و دینی دستاوردهای انقلاب را به شکل هنرمندانه به کودکان و نوجوانان در این ایام مبارک منتقل می‌نماید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، عبدالرحیم سیفی در نشست خبری ستاد دهه فجر گلستان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب و شهدای راه آزادی اظهار داشت: کمیته کودک و نوجوان متشکل از کمیته امداد امام خمینی(ره) ، بهزیستی،  صداو سیما و آموزش و پرورش، بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی، هنری، ادبی و دینی را با شعار «سربلندی ملت ایران در پرتو جمهوری اسلامی، اقتدار همهجانبه و اقتصاد مقاومتی» در سطح مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری، مجتمع های فرهنگی کمیته امداد، مهدهای کودک، مدارس استثنایی و مدارس روستاها و شهرهای استان برگزار می شود.

وی از رسانهها به عنوان پرچم‌داران بینش و آگاهی و دانایی نام برد و تصریح کرد: باید قولهایی که هر سال از سوی مسوولان داده میشود تحقق یابد و رسانه‌ها آن را پیگیری کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان با بیان اینکه روزهای اول دهه فجر با ایام فاطمیه تقارن دارد، گفت: دیدار با فرزندان شهدای مدافع حرم، ساخت پنل شهدای ۵ آذر و معرفی شخصیت حضرت زهرا (س)، قصه گویی، پرداختن به زندگینامه حضرت زهرا (س)، برپایی نمایشگاه کتاب، انجمن شعر در مدح حضرت زهرا (س) از جمله برنامههای کانون در ایام فاطمیه می‌باشد.

سیفی از برگزاری مسابقات حفظ و قرائت قرآن با عنوان «آوای فرشتهها» در این ایام خبر داد و افزود: همایش طرح نیک «یاوران کوچک نماز» به منظور  ترویج ارزشهای اسلامی، اخلاقی و انقلابی انجام میگیرد.

وی معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی را در راستای امیدبخشی جامعه، تقویت باورهای دینی و مذهبی هم‌چنین معرفی فرهنگ اصیل اسلامی مهم خواند و گفت: این برنامهها با هدف افزایش مسولیتپذیری کودکان و نوجوانان به عنوان آینده‌سازان جامعه انجام میگیرد.

رییس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان بیان کرد: پرده‌خوانی انقلاب در مراسم ۱۲ بهمن، اختتامیه جشنواره «کودکی با من باش»،  نواختن زنگ انقلاب در تمامی مدارس استان در روز ۱۴ بهمن، نشست مشاوران نوجوان در روز ۱۵ بهمن و دیدار هنرمندان کودک با آیت الله نورمفیدی، اختتامیه جشنواره شیرین سخنان با موضوع پرده خوانی و نقالی حماسی ۱۷ بهمن در مرکز شماره ۲ گرگان بخشی از برنامه های شاخص ایام دهه مبارک فجر است.

وی ادامه داد: برنامه دو پنجره و دو لبخند دیدار و گفت‌وگوی دانش‌آموزان با یکی از نویسندگان شهیر کشوری در روز ۱۸ بهمن در کانون طه و جشنواره شعر و نثر طنز قند و نمک با حضور شهرام شفیعی ۱۹ بهمن در مجتمع فرهنگی هنری گرگان اجرا می شود.

سیفی افزود: نمایشگاهی از دست ساخته‌های کودکان و مربیان کانون و برپایی ایستگاه در روز ۲۲ بهمن از دیگر برنامه‌های این ایام است.

هم‌چنین جشنواره سازها و نغمه‌های بومی و محلی به میزبانی آموزش و پرورش گنبد، تجلیل از برگزیدگان مسابقات علمی دانش‌آموزی مدارس ابتدایی و برگزاری جشنواره تئاتر، شعر و سرود انقلاب در تالار فخرالدین اسعد گرگانی طی روزهای ۲۳ و ۲۴ بهمن از برنامه‌هایی است که توسط دستگاه های عضو کمیته برگزار می‌شود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد اجرای هنرمندانه این برنامه‌ها در دهه فجر بتواند بستر مناسب را برای ایجاد نشاط و شادابی اثربخش و هدف‌مند در نسل امروزی ایجاد کرده تا کودکان و نوجوانان در تمامی روزهای سال حافظ ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب باشند و حضوری گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =