۴ نمایش عروسکی در کرمان اجرا می‌شود

به مناسبت گرامیداشت دهه فجر، ۴ نمایش عروسکی در مناطق مختلف شهر کرمان اجرا می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، دهه فجر فرصتی است تا کودکان و نوجوانان با بهره‌گیری از ابزار هنر به شیوه‌ای جذاب و آموزنده با ارزش‌های انقلاب اسلامی آشنا شوند.

به همین منظور کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان با تولید ۴ نمایش عروسکی تلاش دارد علاوه بر فراهم آوردن فضایی شاد و جذاب برای کودکان و نوجوانان بسیاری از آموزه‌ها و ارزش‌های دینی و انقلابی را به کودکان آموزش دهد.

بنا بر این گزارش،یخدان مویدی بنای تاریخی و ارزشمند کرمان که اکنون به عنوان مرکز فرهنگی هنری کانون شماره ۳ کرمان بار دیگر رونق گرفته است و به قطب تئاتر کودک و نوجوان این شهر کهن تبدیل شده است در ایام دهه فجر با اجرای نمایش عروسکی" حسنی و کاکل زری" پذیرای کودکان و نوجوانان است.

نویسندگی و کارگردانی این نمایش را که روزهای ۷ تا ۹ بهمن‌ماه در یخدان مویدی اجرا می‌شود، آرش اخلاقی‌زاده و مریم ترشیزی برعهده دارند.

این نمایش براساس داستان‌های کهن ایران نوشته شده است و محمدکاظم دامغانی ویراستاری اشعار را انجام داده است.

همچنین دکور و عروسک‌های این نمایش از سوی آرش اخلاقی‌زاده ساخته شده است و محمدکاظم دامغانی، امیرمحمد کافی، پارسا امینایی و امین پوراعما عروسک گردانی و صداپیشگی کار را انجام می‌دهند.

موسیقی این نمایش نیز کاری از پدرام ظروفچی است و با همکاری موسسه فرهنگ گستر و مرکز شماره ۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان به روی صحنه می‌رود.

قصه‌ی این نمایش هم درباره‌ی کاکل زری دوست صمیمی حسنی است که ناگهان شبانه ناپدید می شود. حسن با اندوه زیاد به دنبال خروسش میرود، دیو چون از بیداری بیزار است خروس را ربوده است اما آقای مسگر و شالباف و باغبان در مسیر راه خانه دیو حسن را راهنمایی میکنند و ادامه ماجرا...

در همین حال، با همکاری مرکز سیار شهری کرمان نمایش" حسنی و کاکل‌زری" در مساجد حاشیه شهر و مناطق محروم شهر کرمان نیز اجرا می‌شود.

" باغ گل‌ها" دیگر نمایش عروسکی است که به همت مربیان مرکز فرهنگی هنری کانون شماره ۲ کرمان تهیه و از ۱۲ تا ۲۱ بهمن‌ماه در این مرکز واقع در چهارراه کار اجرا می‌شود.

نویسندگی و کارگردانی و آهنگ‌سازی این نمایش بر عهده‌ی مهدیه عاقبتی مربی مسوول کانون شماره ۲ کرمان است که با تکنیک عروسک‌های میله‌ای به روی صحنه می‌رود.

طراحی و ساخت عروسک‌ها توسط اکرم افضلی و مرجان برومند مربیان فرهنگی مرکز انجام شده است و مهدیه عاقبتی و سفانه اسکندری عروسک‌گردانی کار را بر عهده دارند.

نمایش عروسکی "باغ گل‌ها" از ۱۲ تا ۲۱ بهمن در دو نوبت ۹ تا ۱۰ و ۱۰ تا ۱۱ صبح در مرکز فرهنگی هنری کانون شماره ۲ کرمان اجرا می‌شود.

در همین حال، مرکز فرهنگی هنری کانون شماره ۵ کرمان با اجرای نمایش عروسکی " سرزمین رنگارنگ" پذیرای کودکان و نوجوانان کرمانی است.

نویسندگی و آهنگ‌سازی این نمایش را سها محمدی‌نژاد انجام داده است و فهیمه بکایی مربی مسوول کانون شماره ۵ کرمان کارگردانی کار را برعهده دارد.

این نمایش با عروسک‎‌های نمدی و کاموایی اجرا می‌شود که توسط محبوبه سیداحمدی‌نژاد مربی فرهنگی مرکز ساخته شده‌اند و فهیمه بکایی، فاطمه بهره‌مند و محبوبه سیداحمدی‌نژاد عروسک‌گردانی را برعهده دارند.

نمایش عروسکی" سرزمین رنگارنگ" از ۱۴ تا ۲۱ بهمن ساعت ۱۰ صبح در مرکز فرهنگی هنری کانون شماره ۵ کرمان واقع در بلوار ۲۲ بهمن اجرا می‌شود.

بنا بر این گزارش،" قیچی که به دنبال کار می‌گشت" نام نمایش عروسکی است که به همت مرکز فرهنگی هنری کانون شماره ۶ کرمان در ایام دهه فجر به روی صحنه می‌رود.

افسانه امین‌زاده مربی مسوول مرکز کارگردانی نمایش را برعهده دارد و مریم نجارپور مربی ادبی داستان این نمایش را بر اساس کتاب " قیچی که دنبال کار می‌گشت" نگاشته است.

این نمایش با عروسک‌های دست‌کشی اجرا می‌شود که طراحی آن را محبوبه نژادصادقی و ساخت عروسک‌ها را هما جلیل‌بیگی، افسانه امین‌زاده و محبوبه نژادصادقی انجام داده‌اند.

آهنگ‌سازی کار را کیمیا عطایی عضو مرکز برعهده داشته است و هما جلیل‌بیگی و زهرا حمامی‌زاده عروسک‌گردانان این نمایش هستند.

نمایش عروسکی " قیچی که دنبال کار می‌گشت" از ۱۲ تا ۲۱ بهمن در مرکز فرهنگی هنری شماره ۶ کرمان واقع در کوچه شماره ۷ بلوار جمهوری اجرا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =