کتابخانه سیار در ۷۵ روستای چهارمحال و بختیاری فعال است

مدیرکل کانون پرورش فکری چهارمحال و بختیاری گفت: ۳ کتابخانه سیار روستایی به ۳ هزار و ۵۰۰ کودک و نوجوان در ۷۵ روستا خدمات ارائه می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان ، فرزاد رحیمی در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: 21 مرکز ثابت کانون پرورش فکری در استان، 3 مرکز سیار روستایی و یک مرکز پستی در مناطق عشایری و روستایی خدمات ارائه می‌دهند.

وی افزود: 35 هزار کودک و نوجوان 6 تا 18 سال به علاوه گروه‌هایی که به صورت موردی با کانون در ارتباط هستند از برنامه‌های مختلف کانون بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: کانون پرورش فکری دارای 336 هزار جلد کتاب ثبت شده در کتابخانه‌های کانون است. کتابخانه‌ پستی نیز دارای 9575 کتاب هستند که 1573 کودک در 43 روستای استان از این طریق با کانون در ارتباط هستند.

رحیمی خاطرنشان کرد: 3500 کودک و نوجوان در کتابخانه‌های‌ سیار کانون عضو هستند که این کتابخانه‌ها دارای 7567 جلد کتاب است که کتابخانه‌های سیار در 75 روستا خدمات ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به فعالیت آسمان‌نمای سیار کانون ادامه داد: این آسمان‌نما آموزش‌های تخصصی نجوم را به کودکان و نوجوانان ارائه می‌دهد که تاکنون 120 کارگاه در استان به ویژه مناطق محروم و روستایی برگزار شده و 4 هزار کودک و نوجوان آموزش‌های تخصصی نجوم را فرا گرفته‌اند.

مدیرکل کانون پرورش فکری چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت گفت: تابستان کلاس‌های اوقات فراغت به صورت ترمی برگزار شدند که برخی از آنها در فصل پاییز و زمستان نیز در حال برگزار هستند، در مجموع 265 کارگاه برگزار و 2441 نفر کودک و نوجوان نیز از این فعالیت‌ها بهره‌مند شدند.

رحیمی با بیان اینکه 252 نفر از مربیان کانون، اعضا، گروه آزاد و کودکان و نوجوانان در جشنواره قصه‌گویی شرکت کردند، بیان کرد: از این مجموع 88 نفر به مرحله استانی راه یافتند که 7 نفر منتخب استانی به بخش رقابت مرحله منطقه‌ای رفتند که در مرحله بین‌المللی با حضور 9 کشور، 2 نفر از استان رتبه دوم و شایسته تقدیر شناخته شدند.

وی با اشاره به برگزاری طرح کانون - مدرسه خاطرنشان کرد: در این طرح کلاس درس کودکان یک روز با هماهنگی مدرسه در کانون برگزار می‌شد که امسال با تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش این فعالیت به صورت مستمر برگزار و تاکنون 6 هزار دانش‌آموز از 65 مدرسه ابتدایی در هفته حداقل 2 روز در کانون حضور می‌یابند و در کنار فعالیت‌های آموزشی با فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری نیز آشنا می‌شوند که زمینه استعدادیابی آنها نیز فراهم می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =