لزوم تقویت همبستگی و وفاق ملی در محتوای برنامه‌های دهه فجر

جلسه کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر با حضور دستگاه‌های ذیربط در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، جلسه کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر در چهارمین روز از ماه دی و با حضور نمایندگان اداره کل بهزیستی، اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل کتابخانه‌های عمومی، معاونت فرهنگی شهرداری، صدا و سیما و کمیته امداد امام خمینی(ره) در کانون استان برگزار شد.

فرهاد آقابیگی سرپرست معاونت فرهنگی استان ضمن خیرمقدم به حاضرین، ترویج و تعمیق آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و ارتقای آگاهی عمومی به ویژه نسل جوان از ریشه‌ها، اهداف، سیرتحول و دستاوردهای نهضت امام‌خمینی(ره) را از راهبردهای محتوایی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی دانست و گفت: تبیین دستاوردها و تشریح پیشرفت‌های علمی انقلاب اسلامی و جلوه‌های کارآمدی نظام اسلامی از وظایف دستگاه‌های فرهنگی در این ایام است.

سرپرست معاونت فرهنگی کانون استان برنامه‌ریزی و بسترسازی مناسب به جهت آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با آرمان‌ها، اهداف و خدمات انقلاب اسلامی، برگزاری مراسم مختلف فرهنگی، هنری، تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان و ایجاد انگیزه جهت نقش‌آفرینی خودجوش در برگزاری مراسم دهه مبارک فجر را از جمله وظایف و ماموریت‌های کمیته کودک و نوجوان خواند و گفت: تلاش کنید فعالیت‌هایی متناسب با فضای فکری و عاطفی کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی کنید و با بهره‌گیری از جذابیت‌های موردپسند آنان، فضایی آکنده از نشاط و شادی را برایشان ایجاد کنید.

فرهاد آقابیگی به برنامه‌های کانون در این ایام اشاره کرد و گفت: به منظور ایجاد نشاط و شادی میان اعضای هنرمند کانون و بهره‌گیری بیشتر از فضاهای فرهنگی، اردوی یک‌روزه در آرامگاه فردوسی پیش‌بینی شده و اعضای فعال و هنرمند مراکز، هم‌زمان در کارگاه‌های تخصصی هنری چون پرده‌خوانی، عکاسی و نقاشی شرکت خواهند کرد. همچنین اردوی بازی‌های بومی و محلی در مشهد و چند شهرستان، افتتاح نمایشگاهی از دست‌سازه‌های اعضا، تقدیر از پژوهشگران کانونی، برگزاری عصر شعر و داستان فیروزه در شهرستان نیشابور، غبارروبی مزار شهدا و دیدار از خانواده معظم شهدا از دیگر برنامه‌های کانون در این ایام می‌باشد.

آقابیگی در ادامه افزود: امسال نیز هم‌چون سال‌های گذشته همکاران کانون در مراسم راه‌پیمایی حضور پررنگی خواهند داشت و برپایی ایستگاه نقاشِی، کاردستی و قاب عکس‌های انقلاب از برنامه‌های پیش‌بینی شده کانون در مسیر راه‌پیمایی خواهد بود.  

در ادامه جلسه هر یک از نمایندگان به تبیین و تشریح برنامه‌های سازمان خود در ایام مبارک دهه فجر پرداختند و به همکاری و تعامل بیشتر و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های مختلف برای اجرای یک یا دو برنامه متمرکز ستادی تاکید شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =